Ga naar inhoud

Geen internettoegang


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik heb een nieuwe acer laptop, Windows 8.1

mijn router is een Linksys_WPS_644. Op mijn IPad heb ik wel toegang tot internet via de router.

De laptop geeft aan:

- ethernet heeft geen geldige IP configuratie.

- bij Windows netwerkcontrole staat er: het probleem kan niet met de probleemoplossend worden vastgesteld.

- Bij de actieve netwerken weergeven staat:

Linksys_WPS_644 Geen internettoegang

openbaar netwerk. Verbindingen ethernet

identificeren. Geen internettoegang

Verbindingen WiFi linksys

Kan en wil iemand mij helpen?

Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Karin,

Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe laptop waarop je voor het eerst een draadloze internetverbinding wil tot stand brengen?

Ga met de muisaanwijzer naar de rechter beneden of boven hoek van je scherm, de charm- balk komt te voorschijn.

Klik op instellingen.

post-23245-1417705790,7068_thumb.png

In het venster dat je dan krijgt klik je op de knop (netwerk) zoals hieronder afgebeeld ( benaming kan verschillen).

post-23245-1417705790,7254_thumb.png

In het volgende venster zie je de verschillende draadloze netwerken die beschikbaar zijn.

Selecteer jouw netwerk, klik op verbinding maken.

Vul de beveiligingscode in.

Zorg ook dat automatisch verbinden aangevinkt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als Clarkie zijn methode niet werkt, denk ik dat je Wifi signaal niet voldoet voor de netwerkkaart in je nieuwe laptop.

Enige wat ik kan bedenken is in je router wat spelen met je WiFi instellingen. Eens een paar andere kanalen gebruiken (vaak is het standaard kanaal 11 voor b/g verbindingen).

de beschrijving die je namelijk meegeeft lijkt erop dat je laptop wel verbonden is met je router ("Geen internettoegang openbaar netwerk") maar dat je router je laptop geen ip-adres geeft, of geen DNS.

Probeer eens op je laptop command prompt te starten. Windows toets + R opent een "Uitvoeren" scherm en typ daar: "cmd" (zonder quotes).

Er opent een zwart scherm. Typ daar het volgende, zonder quotes: "ping 8.8.4.4".

Als het goed is ziet jouw resultaat er dan zo uit:

http://i.stack.imgur.com/ym8tt.png

Als dat niet het geval is, heb je echt geen internetverbinding op je laptop. En denk ik dat er toch iets mis is met je WiFi of het WiFi op je laptop.

Probeer dan eens de volgende handleiding te volgen: How to Delete or Forget Wireless Network Profiles in Windows 8.1

Met deze handleiding haal je alle bekende WiFi profielen weg. Probeer daarna nog eens opnieuw te verbinden met jouw WiFi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.