Ga naar inhoud

Harde schijf schade en systeemherstel lukt niet


eddytruiens

Aanbevolen berichten

St. Mijn pc start na eens te vallen niet meer op. Geraakt zelfs niet tot het Windows 7 opstartbeeld. Steevast krijg ik het onderste eerste scherm te zien. Ik kan niet anders dan enter of esc duwen, waarna ik het tweede scherm hieronder krijg:

post-33428-1417705879,1483_thumb.jpg

Als ik bij dat tweede scherm de 2 opties probeer (opstartherstel of win normaal starten) krijg ik telkens opnieuw het eerste scherm te zien... Ik kan dus geen kant uit... Ook opstarten in veilige modus geeft hetzelfde resultaat.

Enig opzoekwerk via google leert mij dat de vermelde status op het eerste scherm 0xc00000e9 zou betekenen dat de harde schijf beschadigd is. Dat voorspelt dus weinig goeds. Het enige wat ik wil is dat ik mijn gegevens er kan afhalen, heb wel n back-up maar niet van alles! Dus 1x opstarten zou voldoende zijn of hoe geraak ik in godsnaam een keer aan die gegevens zodat ik ze kan overzetten naar externe schijf.

pc al proberen op te starten vanuit win 7 installatie cd om dan systeemherstel uit te voeren vanaf de cd. Cd start op, ik kan taal en zo kiezen alsook systeemherstel aanklikken. Echter loopt dit dan weer vast bij het zoeken naar Windows installatie, zie scherm hieronder, dat duurde anderhalf uur en bij tweede poging weer een half uur zonder resultaat. Ik krijg ook de kan niet om op het venster erachter iets aan te klikken, hij gaat meteen over naar dat zoeken en dat is abnormaal lang blijven wachten ... Dan geen andere keuze dan pc af te leggen of nog uren blijven wachten. Graag jullie advies zodat ik nog een keer aan mijn gegevens geraak. Dank u!

post-33428-1417705879,5438_thumb.jpg

post-33428-1417705879,0939_thumb.jpg

post-33428-1417705879,6036_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de gegevens toch kwijt ben, tot daar, heb meer back-up dan ik dacht. Dus vandaag geprobeerd om Windows via installatie cd opnieuw te installeren. Keuze tussen update versie en volledige versie.

-Bij upgrade versie meteen bericht dat hiervoor de pc volledig dient opgestart te worden en dan pas via het schijfje werken, al uitgesloten dus.

-Bij volledige versie liep alles perfect tot ik de productcode moest invoeren, tot mijn verbazing foutief. Blijkt dat mijn cd enkel een upgrade versie is pffft en hier loop ik dus vast bij de installatie.

Dan maar nog eens systeemherstel nog eens geprobeerd vanuit het schijfje (zie laatste foto's van mijn vorige post) en er is hoop: hij vindt nu WEL snel de oorspronkelijk geïnstalleerde Windows versie, dit in tegenstelling tot gisteren. Ik heb dan controle van de hard disk en van het geheugen laten uitvoeren waarbij hij zegt dat er GEEN fouten zijn. Heb ook via dos opdracht de schijf (zogezegd) automatisch laten herstellen op fouten en dit resultaat was ook dat ze geen beschadigingen meer op de schijf werden gevonden. Hoopvol dus.

ik probeer de pc nu gewoon op te starten maar welk probleem heb ik nu: steevast het bericht 'computer voorbereiden op eerste gebruik' en dan meteen weer het venster met de in te geven productcode voor mijn neus (zie mijn eerste alinea hierboven), verder dan dit wil hij nu niet gaan. Iemand tips? Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan controle van de hard disk laten uitvoeren waarbij hij zegt dat er GEEN fouten zijn.

Controleer je harde schijf eens via onderstaande methode.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Bij upgrade versie meteen bericht dat hiervoor de pc volledig dient opgestart te worden en dan pas via het schijfje werken, al uitgesloten dus.

Waarom mag de PC niet herstart worden?

Je PC zal altijd herstart worden tijdens de installatie van Windows.

Waar heb je die Windows installatieschijf van? Is het een originele?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Clarkie voor je tijd en advies.

- Dus bij installeren upgrade geeft cd aan dat je eerst pc moet opstarten tot in het bureaublad - en dat kan de pc nog niet - en dan pas het schijfje van windows7 opstarten. Dat schijfje is alleszins legaal, gekocht via het werk en was uitzonderlijk aanbod voor onderwijzers, blijkt wel dus dat het enkel een upgrade versie betreft, je moet dus al een vorige Windows versie op je pc staan hebben (wat het geval is).

Ik heb de 'long test' via Seatools uitgevoerd maar dat ziet er niet te best uit.

Test vroegtijdig afgebroken met dit als resultaat:

post-33428-1417705882,6968_thumb.jpg

Hier op 'Done' geklikt, deed dan precies vanzelf een kortere test met dit als resultaat:

post-33428-1417705882,7516_thumb.jpg

Dan op 'Done' geklikt en meteen verscheen dit:

post-33428-1417705882,8017_thumb.jpg

Ziet er volgens mij al minder goed uit, andere mogelijkheden met dit programma misschien?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.