Ga naar inhoud

Help


pjotter69

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb een probleem met mijn laptop.

Deze reageert nergens meer op.Als ik mn geheugenkaart heb verwijderd en daarna heb teruggeplaatst start hij "normaal"op.

Na ongeveer 15 seconden reageert de muis niet meer en krijg ik een melding DPC Watchdog Violations. Vervolgens sluit de pc zichzelf weer af en blijft alleen het powerlampje branden.Verder reageert hij niet meer totdat ik bovenstaande stappen herhaal,met het afsluiten weer als gevolg.Is er een mogelijkheid om de pc via veilige modus op te starten en zo de boel weer aan de gang te krijgen en hoe zou ik dat dan moeten doen?Of moet ik de laptop helemaal formatteren en hoe gaat dat dan in zn werk?Ik ben in het bezit van een HP Pavilion g7 met windows 8 voorgeinstalleerd op een aparte partitie.

Ik heb nog garantie op de laptop,maar dat geld m.i. alleen voor hardwareproblemen.

Alvast bedankt voor jou/jullie reaktie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutmelding die je doorgaf houd meestal verband met een SSD- schijf die je niet zal hebben in je laptop neem ik aan?

Of conflicten met een driver, een andere mogelijkheid is een defect aan hardware.

Houd de shift- toets ingedrukt en herstart je PC.

Geraak je dan in veilige modus?

Voer dan onderstaande uit om te kijken of malware de oorzaak kan zijn:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe ik het heb gedaan,maar ik ben in het menu terechtgekomen om de laptop terug te zetten naar fabrieks instellingen.

Het lijkt erop dat alles nu gewist gaat worden en dat er een nieuwe installatie word uitgevoerd.

Als het is gelukt laat ik wel weer een berichtje achter en dan wil ik je bedanken voor je reaktie's.

Ik zal dan ook de topic sluiten.grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog garantie op de laptop,maar dat geld m.i. alleen voor hardwareproblemen.
Garantie geldt voor de "goede werking" van het toestel en aangezien het toestel niet goed werkt, kan je beroep doen op de garantie.

Trouwens; de foutmelding DPC_WATCHDOG_VIOLATION kan veroorzaakt worden door hardware die niet (goed) reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.