Ga naar inhoud

igfxpes.exe


sers

Aanbevolen berichten

Goede morgen

Ik was bezig mijn pc wat schoon te maken via CCleaner (doe ik regelmatig).

Ik kijk ook altijd onder gereedschap naar "opstarten"

Nu zag ik ineens een file staan genaamd igfxpers van Intel Corporation bestand c:/Windows\system32\igfxpers.exe

Als ik op inter zoek wat igfxpers is dan kom ik uit op uitdrukkingen zoals virus dropper etc etc.

De vraag aan u is: is het gevaarlijk? if so moet ik het verwijderen en hoe doe ik dat.

Alvast bedankt voor uw antwoord

bijgaand screenprint van "opstarten" in CCleaner

vraag.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

igfxpers.exe is een onderdeel van de Intel Graphics Driver voor je grafische chip.

Net zoals igfxtray.exe zorgt dat er een icoontje verschijnt in de systeembalk vanwaar je vlug diverse instellingen kunt benaderen.

Maar wil je het zekere voor het onzekere kan je altijd een RSIT logje plaatsen zodat de experts die voor je nakijken.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat jij je om die igfxpers.exe (NIET zoals in je titel zonder 'r' - want dan zet je ons op een verkeerd been)

dat jij je dus niet om dat bestand moet bekommeren want het is een normaal bestand van je NVidia-programma - als het zich tenminste in de System32-map bevindt - en dat is bij jou dus het geval.

(bij mij staat die daar ook in )

Leesvoer:

igfxpers.exe - igfxpers - Process Information

persistence - igfxpers.exe - Program Information

Igfxpers.exe details en beschrijving

Zoals je er ook kan lezen is het echter geen noodzakelijke exe - vertrouw je hem dus nog niet, wijzig dan vb de extensie (in zo'n geval voeg ik er altijd "111" aan toe - dan kan je 1° het bestand later nog altijd terug hernoemen naar *.exe en is het gewoon terug te gebruiken en 2° aan die "111" herken ik altijd mijn 'in quarentaine gezette bestanden" aan. Als ik die na een hele tijd nog tegenkom en ze niet 'gemist heb' ga ik ze gewoon toch nog verwijderen. Ondertussen heb je kunnen ontdekken of je ze al dan niet nodig had (kreeg je na geruime tijd geen fouten ergens, dan had je ze niet nodig) - moest je ze wel 'nodig gehad hebben', dan hernoem je ze dus terug gewoon en zijn ze opnieuw bruikbaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.