Ga naar inhoud

Inhoud bestandsmappen ineens verdwenen


Cayaaa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gooi een probleem in de groep namens een vriend van mij, die op dit moment echt iets anders aan z'n hoofd heeft dan een computerprobleem maar het (dus) wel graag z.s.m. opgelost hoopt te krijgen. Ik zeg dit er bij omdat ik niet alle details direct voorhanden heb, maar wellicht dat iemand met de volgende "globale" beschrijving al op een idee en/of oplossing komt...

Probleem: de inhoud van alle (persoonlijke) bestandsmappen is ineens verdwenen. De mappen zelf (een stuk of 15) zijn er nog, maar zijn allemaal leeg. Volgens de 'laatst gewijzigd'-info zijn de mappen op een drietal data / tijdstippen tussen (±) half januari 2014 en (±) half maart 2014 gewijzigd. Vriend weet 100% zeker dat hij in die periode niet zelf iets met die mappen gedaan heeft.

Wat kan hier aan de hand zijn, en hoe is het op te lossen? Waarbij 'oplossen' idealiter (natuurlijk) betekent: bestanden terugvinden, en voorkomen dat het probleem zich nog een keer voordoet.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken en reageren!

Claudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayaaa,

'k vraag het voor alle zekerheid toch maar: rechtsklikken op een map en naar Eigenschappen gaan vertelt ook dat er 0 bestanden in zitten, dat de map 0 bites groot is?

en ik veronderstel dat je ook al in de prullenbak keek?

Hoe dan ook: de oorzaak: da's koffiedik kijken - er kon bv toch geen 2de persoon aan de computer aan, misschien (misschien) moet ook in de richting van malware/virus gedacht worden, in principe kan ook de computer gehakt geweest zijn, ...

enfin, wat je vriend nu nog kan : een progje als Recuva (<klik!) loslaten en proberen te herstellen wat hersteld kan worden.

LET WEL : als bestanden hersteld kunnen worden, sla ze dan NIET op dezelfde partitie/schijf op als waar ze stonden want dan kan andere (terug te recupereren bestanden gaan overschrijven en ze niet meer recupereerbaar maken !)

Gezien de eerste wis-opties al naar januari verwijzen vrees ik dat dit door de computer ondertussen gewoon te gebruiken, al gebeurd zal zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cayaaa,

We hebben opgemerkt dat je dit probleem op verschillende fora hebt geplaatst. Dat is niet meteen een goed idee, want zo werken verschillende mensen aan hetzelfde ... en dat is tijdverlies. Bovendien krijg je mogelijk tegengestelde adviezen en weet niemand nog wat er exact gebeurd is en wat niet. Zou je even kunnen aangeven of je hier, op het Nationaal Computer Forum of bij PC Web Plus wil geholpen worden. Dan kunnen de andere helpers zich bezighouden met andere forumgebruikers en kan ook jij via dezelfde methode geholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.