Ga naar inhoud

Installeren Windows 7 ultimate


hans-e-pans

Aanbevolen berichten

Heb hier een laptop van ASUS K52J, daarop wil ik Windows 7 Ultimate installeren, dat goed en snel.

Maar als de laptop na het terugzetten van de boot volgorde weer opgestart wordt begint automatische het opstarten van Windows 7 Ultimate weer van voorafaan.

De dvd bevindt zig dan niet in de cd-/dvdspeler, na enige tijd krijg ik dan een grijs/wit scherm waarop in schermgrote letters staat "ERROR", met daar dan boven de regel "Can not open file C:\recovery.dat".

Nu heb ik het stille wantrouwen dat dit te maken heeft met de recovery-partitie/recovery-dvd, deze recovery-partitie/recovery-dvd is niet aanwezig.

Nu is mijn vraag, "Hoe is dit probleem te tekkelen"? :hmmmm:

Dames heren bij voorbaat dank. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans-e-pans,

Dat zou wel eens kunnen komen door het feit dat Windows probeert op te starten vanaf een "niet-boot-sector", nl. die recovery partitie die niet bestaat...

Zou je eens het volgende willen doen ?

1) Steek de installatie-CD in de CD/DVD reader en laat het systeem van deze CD opstarten.

2) Volg (terug) de stappen zoals aangegeven (zoals het instellen van de taal etc...)

3) Kies hierna voor de "reparatie" optie

4) Kies dan voor "cmd" of "command prompt"

5) Typ bootsect.exe

6) Typ bootsect /nt60 ALL

7) Ga verder, en/of start de computer opnieuw op indien nodig.

Heeft dit iets bijgedragen tot het probleem ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Thedarkness,

Heb de instructies die hierboven staan nagelopen, alleen na 3) komt niet "reparatie" maar cysteemherstel.

Als je dat naloopt kom je wel bij de "command prompt".

Na het intypen van "bootsect.exe" is er enige activiteit maar dan kom je weer bij de "command prompt".

Na het intypen van "bootsect/nt60 ALL" is er weer enige activiteiten kom je weer bij de "command prompt" en daarna verder niets.

Op de harde schijf van de laptop staat totaal niets, dus is er niets te herstellen.

Hoewel er ergens op de computer een regel moet staan over een "recovery-partitie/recovery-dvd".

Als je die regel kunt verwijderen is volgens mijn simpele gedachten het probleem opgelost.

Graag zou ik hier een reactie op willen ontvangen.

Dames heren bij voorbaat dank. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Thedarkness,

Het probleem met de maar steeds opnieuw opstartende en de mededeling "Can not open file C:\RECOVERY.dat" gevende harde schijf is opgelost door de schijf te vervangen door een andere harde schijf.

De HD die nu in de laptop zit heeft +- 120GB en die eruit is gekomen +- 500GB, dat is nogal wat verschil en aangezien deze laptop van familie is kan ik het niet maken om het zo te laten.

Hoewel ik denk dat dit familielid het verschil niet zal opmerken, hoewel een factor 4 qua vollume toch moet opvallen.

Op de harde schijf van +- 500GB staat volgens mij in de onzichtbare software een regel over iets als "RECOVERY" of iets dergelijks.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik deze regel/regels software verwijderen?

Dames, heren bij voorbat dank. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag hans-e-pans,

ZO simpel werkt het allemaal niet, spijtig genoeg. ;-) Als je simpelweg in het register van je HD (wat je eigenlijk al niet kan...) de lijn verwijdert om te booten vanaf de recovery partitie, zou dat wel eens catastrofale problemen kunnen geven voor je HD. Zoals ik eerder heb vermeld, is het een gekend probleem bij Asus notebooks, vooral bij het upgraden van de OS.

In de meeste gevallen volstaat het om via command prompt de bootsector anders in te stellen, zoals we reeds geprobeerd hebben. Had je reeds gecontroleerd of je de recovery partitie (partition 0) via het BIOS kon verwijderen, indien die aanwezig is? (Ookal is deze misschien leeg...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.