Ga naar inhoud

juiste mhz van geheugen of niet?


Aanbevolen berichten

hallo ik had een vraagje ik heb een nieuwe geheugen ladje

gekocht ik kreeg een advies om op te letten dat de moederbord

niet de mhz waarde anders te plaatst dan 1600 mhz waar kan ik

die waarde van de mhz na kijken en als het nodig is veranderen?

het is een asrock b85-m moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

In dit logje zie je meer info over het interne geheugen van je systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een paar stukjes uit het Speccy-logje gehaald.

post-24526-1417705877,7135_thumb.png

In het logje zie je dat je geheugen werkt op 799 MHz of mits een kleine afwijking zeg maar 800MHz.

DDR geheugen verstuurd per clock cyclus dubbel zoveel data waardoor het geheugen is gespecificeerd als 1600MHz geheugen.

post-24526-1417705877,746_thumb.png

In de bovenste afbeelding zie je de verschillende JEDEC standaarden, JEDEC is een organisatie die gaat over testmethoden en standaarden voor elektronica producten.

Je ziet dat jou geheugen zou werken op 800 MHZ en dat is het XMP-1600 profiel.

Het XMP profiel is een niet Jedec standaard en is een certificering programma van Intel.

Door deze XMP profielen is het mogelijk om zoveel mogelijk prestaties uit het geheugen te halen met enkele simpele handelingen.

Dit staat bij jou dus prima ingesteld ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.