Ga naar inhoud

laptop loopt muurvast bij opstarten


bajaowner

Aanbevolen berichten

hay hay

me hier even aangemeld omdat ik met een vervelend iets zit op de laptop.

de hele tijd heeft de laptop normaal gewerkt maar sinds het afsluiten gisteren kan ik niks meer doen.

gewoon opstarten lukt maar zodra ik het bureauxblad heb kan ik niks meer doen.

geen programmas openen , menu start niet kunnen openen eigenlijk niks

ik zie de cursor pijl maar zodra ik de cursor naar de startbalk breng veranderd die ook in het laad bolletje.

als ik dan opstart in veilige modus doet hij net het zelfde .

ik kan dus niks testen ook of viruscan doen ofzo.

iemand raad mee ?

grts nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem opgelost

alles geformateerd en windows er terug op.

start goed op nu.

enkel heb ik gezien als ik eens taakbeheer bekijk en dan kijk naar prestaties ?

dan zie ik zelfs wanneer er niks draaid op achtergrond dat de cpu vernuik redelijk hoog is .

contineu in pieken van 22% tot 95% ?

er staat nu zo goe als niks van software op de pc .

het meeste merk ik het als ik chrome open dan duurd het altijd een secondje of 10 vooraleer de browser bruikbaar is .

grts nic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem opgelost

alles geformateerd en windows er terug op.

start goed op nu.

Op welke manier heb je windows er weer op gezet?

Met een installatiedvd of heb je de laptop terug naar de fabrieksinstellingen gezet?

Als je dvd hebt gebruikt, heb je dan ook de chipset drivers voor het moederbord weer geinstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk had je beter een herstel naar de fabrieksinstellingen gedaan, dan had je geen drivers hoeven te installeren.

Op de afbeelding van het taakbeheer zie ik geen abnormale processen en ook geen processen die abnormaal veel cpu gebruiken.

Hou de processorbelasting een tijdje in de gaten.

Het is niet abnormaal dat er vlak na het opstarten van windows een piekverbruik is en ook bij het openen van een programma kunnen er pieken optreden.

Maar eens windows of het programma is opgestart, zou de processorbelasting weer moeten normaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.