Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart zorgt voor minder fps


tristankino

Aanbevolen berichten

Ik heb daarnet mijn grafische kaart laten vervangen van een 500 mb tot een 1 gb want mijn grafische kaart oververhitte altijd.

Nu zijn mijn temperaturen allemaal in orde maar als ik mijn spellen speel dan heb ik lags. mijn fps is veel lager en alles gaat veel trager dan daarvoor met mijn oude grafische kaart.

Weet u aub wat ik hier aan kan doen want ik ben echt ten einde raad met al de problemen omtrent mijn grafische kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Tristankino,

Door welke videokaart heb je de oude vervangen ?

NVIDIA® GeForce® GTS 450 DirectX® 11 videokaart met 512 MB DDR5

heb ik laten vervangen door:

Nvidia geforce 210 (MSI) 1024 mb

Ik heb 155 euro's betaald om deze erin te laten steken door een zelfstandige pc-winkel.

(Ik heb niet de kaart voorgesteld, de winkeluitbater heeft zelf die kaart erin gestoken want ik vroeg gewoon om te zorgen dat mijn oude kapotte grafische kaart vervangen werd met een kaart van ongeveer dezelfde specificaties).

Ik

aangepast door tristankino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke games speel je juist ?

Deze kaart is sterk verouderd (van 2009) en betekent dus dat deze het steeds moeilijker en moeilijker zal krijgen met de recentere games. de 210 is een update van de GTS 450 maar is zeker geen high-end videokaart. Het is natuurlijk ook wel te zien op welke grafische instellingen je speelt ? (medium, high, ... ? )

155 Euro is zelfs nog weinig voor de kaart ZELF, plus een goede grafische kaart van Nvidia ligt meestal alleen al in de prijscategorie van 150-200(-250-...) euro...

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke games speel je juist ?

Deze kaart is sterk verouderd (van 2009) en betekent dus dat deze het steeds moeilijker en moeilijker zal krijgen met de recentere games. de 210 is een update van de GTS 450 maar is zeker geen high-end videokaart. Het is natuurlijk ook wel te zien op welke grafische instellingen je speelt ? (medium, high, ... ? )

155 Euro is zelfs nog weinig voor de kaart ZELF, plus een goede grafische kaart van Nvidia ligt meestal alleen al in de prijscategorie van 150-200(-250-...) euro...

Met mijn eerste kaart kon ik zonder moeite al mijn spellen spelen op degelijk kwaliteit. met mijn nieuwe kaart kan ik met moeite een spel spelen op de aller laagste kwaliteit. Ik speelde League of Legends met alles op medium zonder maar 1 moment lagg. Nu alles op very low en heb echt momenten als er veel gebeurt in het beeld dat het onspeelbaar wordt.

Vroeger kon ik skyrim spelen op medium kwaliteit. Nu is het spel onspeelbaar op aller laagste kwaliteit. Ik kan met moeite bewegen. Het verchil is echt verschrikkelijk groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan inderdaad ook weer niet mogen...

Heb je gecontroleerd of de persoon die de videokaart in je PC geplaatst heeft, ook de laatste drivers gedownload heeft ? Wat zijn de gemiddelde temperaturen van je videokaart tijdens het spelen ?

Het probleem kan natuurlijk ook schuilen in het feit dat de videokaart vroeger al gebruikt geweest is, dat deze kaart dus tweedehands is en dus in een vroeger leven een defect opgelopen heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan inderdaad ook weer niet mogen...

Heb je gecontroleerd of de persoon die de videokaart in je PC geplaatst heeft, ook de laatste drivers gedownload heeft ? Wat zijn de gemiddelde temperaturen van je videokaart tijdens het spelen ?

Het probleem kan natuurlijk ook schuilen in het feit dat de videokaart vroeger al gebruikt geweest is, dat deze kaart dus tweedehands is en dus in een vroeger leven een defect opgelopen heeft...

De temperaturen zijn ok (rond de 50°) en de drivers zijn geüpdate. Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus:

-Je systeem en het gamen (ver)liep vlotjes met je vorige videokaart, met andere woorden: aan een software- of malware probleem zal het niet liggen.

-GPU heeft een normale, gemiddelde temperatuur, heeft dus geen nieuwe koeling nodig.

Wat ik zou doen is toch best even terug gaan met je PC naar de winkel waar je videokaart vervangen werd. Ik denk dat de kans groot is dat het probleem te zoeken is bij je "nieuwe" videokaart.

(Zou je ook even je andere topic willen afsluiten, nl. dit topic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus:

-Je systeem en het gamen (ver)liep vlotjes met je vorige videokaart, met andere woorden: aan een software- of malware probleem zal het niet liggen.

-GPU heeft een normale, gemiddelde temperatuur, heeft dus geen nieuwe koeling nodig.

Wat ik zou doen is toch best even terug gaan met je PC naar de winkel waar je videokaart vervangen werd. Ik denk dat de kans groot is dat het probleem te zoeken is bij je "nieuwe" videokaart.

(Zou je ook even je andere topic willen afsluiten, nl. dit topic)

Ik ben van plan dit de doen, ik zal dan vermelden of hij het opgelost is.

Indien niet zal ik zeggen wat hij mij vertelt heeft of wat hij mij al dan niet wijs heeft gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.