Ga naar inhoud

OutlookExpress overzetten naar Outlook MET BEHOUD VAN OORSPRONKELIJKE DATUM


HermanHH

Aanbevolen berichten

Ik moet dus een alternatief voor XP hebben. Ik wil best naar Windows7. Onder XP gebruik ik nog OutlookExpress. Ik wil ook best naar Outlook. Volgens mijn gegevens verspeel ik bij exporteren/importeren de oorspronkelijke datum van mijn mails. Dat is zeer ongewenst.

Zijn daar oplossingen voor?

Van belang is dus dat ik onder Windows7 mijn oude mailgegevens heb met hun oorspronkelijke verzend e/nof ontvangst datum.

Graag advies. N.B. Ik heb slechts tot morgenmiddag om e.e.a. gerealiseerd te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maakte inderdaad wel eens mee dat de omzetting van oe naar ms outlook niet bepaald vlekkeloos verliep.

er kleven ook nog andere nadelen aan die omzetting waardoor je een aantal dingen (adreslijsten bijv) helemaal opnieuw moet regelen.

ik raad je windows live mail aan (je downloadt het hele livepakket, maar kan de keuze maken om alleen mail te installeren).

Windows Live Mail 2011 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum

in oe eerst even je accounts exporteren naar .iaf-bestandjes.

het importeren van iafbestandjes, adresboek en postvakken gaat vlekkeloos, en je kan in een heel herkenbare omgeving verder werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels OE kunnen converteren naar Outlook MET behoud van oorspronkelijke data/gegevens. Voor andere geïnteresseerden: NIET meteen kiezen voor de IMPORT mogelijkheid van Outlook. maar eerst via EXPORT vanuit OE, DAN blijven de tijden bestaan.

Ik heb nu alleen nog problemen met het exporteren/importeren van het OE adresboek. Dat zou moeten gaan via een CSV bestand, maar dat lukt me nog niet. Bij importeren pakt hij dat bestand neit op. Er gebeurt wel iets, maar ik zie (nog) niet waar het terecht komt; in elk geval nog niet in het adresboek gedeelte van Outlook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.