Ga naar inhoud

pc die draait onder XP


windeschepper

Aanbevolen berichten

beste,

Ik heb een minilaptop samsung,windows XP....

omwille van veiligheidsproblemen ga je best niet meer op internet omwille van het stopzetten van de upgrades door windows...

Ik zou echter die pc nog graag verder willen gebruiken omdat ik veel teksten schrijf en die dan verstuur....en hij is handig om mee te nemen....

echter plots op een dag, werkte internet niet meer....als ik op de internetexplorer druk krijg ik de melding dat 'de webpagina kan niet worden weergegeven' nochtans plug ik de internetkabel in die op mijn andere pc die ernaast staat perfect werkt.

Betekent dat ik dan deze pc moet opgeven?

In de laptop is geen mogelijkheid om een cd in de steken...dus op die manier kan ik geen programma uploaden...

mvg

win de schepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.


Lost dat je probleem niet op voer dan onderstaande uit. Downloaden doe je via andere computer.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

Dat is net het probleem als ik op internet-verbinding krijg ik geen toegang....ik zie ook geen menu mogelijkheid...ook op de alt toestand duwen geeft geen effect...sorry maar ben volslagen leek....

Ik kan wel via configuratie naar internetopties gaan....is er daar een mogelijkheid....ik kan ook geen programma's downloaden want daar heb je dan weer internet voor nodig...

mvg

win de schepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  C:\WINDOWS\tasks\SimpleFilesUpdate.job;f
 C:\Program Files\SimpleFiles;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 "KernelFaultCheck"=-;r
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 "Badoo Desktop"=-,r
 C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Badoo;fs
 C:\Program Files\MyPC Backup;fs
 C:\Jts\WiseUpdt.exe;f
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

Ik heb die download om een stick gezet 'zoek exe' maar als ik die overbreng naar de pc waar ik internet mis....draait die niet want blijkbaar heb je daar internet voor nodig....

Het probleem beschreef ik eerder ik heb een pc die geen internet toegang geeft terwijl ie dat vroeger wel deed....zie begin van de discussie....ik doe deze discussie met een pc die ernaast met wel internet.....

mvg

win de schepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Win,

kape is vandaag met verlof gegaan en heeft gevraagd of iemand zijn topics wil overnemen - zelf ben ik van die dingen niet zo goed op de hoogte, anders gaf ik je raad, maar wacht misschien nog even of iemand anders hier een antwoord op heeft?

(edit : wat ik zelf al zou geprobeerd hebben is een herstelpunt van vóór het gebeuren terug te zetten en te kijken of dit helpt. Ondertussen heb je al wel enkele acties ondernomen, dus als je dit probeert, vergeet dan niet (als het niet zou helpen) je herstelbewerking ongedaan te maken of je doet je vorige acties teniet)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.