Ga naar inhoud

Pc is heel traag.


Christano

Aanbevolen berichten

Beste Pc helpforum,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want mij pc wordt steeds trager vooral met opstarten duurt het lang.

Mijn pc is niet meer de allernieuwste ik schat hem 5 jaar oud maar misschien met wat programmatjes dat hij weer wat sneller word.

hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

groetjes Christano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat door verloop van tijd je pc langzamer gaat opstarten, en zeker na 5 jaar, is wel normaal.

Nu is het enkel de vraag hoe traag.

Een defragmentatie uitvoeren, zie deze link, kan ook al iets helpen.

Kuis ook het register eens op.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Misschien ook eens laten controleren of malware aanwezig is.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk malware aanwezig. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {434D452D-5637-006A-76A7-7A786E7484D7};c
 C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork;fs
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
 C:\Program Files (x86)\AVG Nation toolbar;fs
 vProt,s
 ApnTBMon;s
 mobilegeni daemon;s
 C:\Program Files (x86)\Mobogenie;fs
 APNMCP,s
 vToolbarUpdater18.1.0;s
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{434D452D-5637-006A-76A7-7A786E7484D7}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{434D452D-5637-006A-76A7-7A786E7484D7}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
 {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 vProt"=-;r64
 "ApnTBMon"=-;r64
 "mobilegeni daemon"=-;r64
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 [font=&quot][HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64[/font]
 "vProt"=-;r64
 C:\Program Files (x86)\AVG Nation toolbar;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\16e315c0;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\319bbf00;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\5c92fa80;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\611312c0;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\6844d900;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\773410c0;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\7de0b140;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\887ed340;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\90ee97c0;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\916a880;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\95031cc0;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\ac1901c0,fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\b66ca380;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\b8f02f00;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\bbc44980;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\bca65400;fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\c4132c40fs 
 C:\Windows\SysNative\tasks\c634240;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\d716f080;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\d81d080;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\RunAsStdUser;fs
 C:\Program Files (x86)\Desk 365;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\AVG\PC Tuneup 2011\Integrator\Start On Hugo van Doorne Logon;
emptyfolderscheck;delete 

emptyclsid; 
startupall; 
filesrcm;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 C:\Windows\SysNative\tasks\ac1901c0;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\c4132c40;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\d1650480;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\AVG\PC Tuneup 2011;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "vProt"=-;r64
 autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.