Ga naar inhoud

SSD in nieuwe pc zetten


Marcoj92

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nieuw hierzo, dus weet niet of deze vraag al gesteld is.

Ik heb recent windows van mijn hdd naar mijn ssd overgezet, wat allemaal prima werkt.

Boot vanaf mijn SSD.

Nou wil ik nu een nieuw moederbord, processor, geheugen en een grafische kaart aanschaffen.

Kan ik mijn oude SSD aansluiten aan het de ''nieuwe configuratie'' en vanaf mijn ssd gewoon booten, zonder dat ik hiervoor windows weer compleet opnieuw moet gaan installeren?

Natuurlijk zullen er wel nieuwe drivers geïnstalleerd moeten worden enz.

Ik heb namelijk geen zin om nogmaals een legale kopie van windows te moeten aanschaffen!

Graag jullie inzicht hierin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je windows installeert wordt het geschikt gemaakt voor het dan gebruikte moederbord. voor specifieke hardware heb je daarnaast (extra) drivers nodig.

koop je een nieuw mobo, processor etc, dan kan je vergeten dat windows op die ssd werkt. je komt er dus niet met een paar nieuwe drivers.

je kan kijken wat er gebeurt als je windows installeert op de nieuwe configuratie. levert activering een probleem op dan helpt een telefoontje naar microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.