Ga naar inhoud

Systeemkopie op nieuwe C-schijf terugzetten, en 2 verschillende Systeemkopieën op 1HD


Gompy47

Aanbevolen berichten

Goeiendag.

Mijn naam is Willem en sinds kort lid van dit forum.

Mijn vragen.

Sinds kort heb ik een PC waar Windows-7 op draait, daarvoor al jaren XP op een andere computer.

Ik kom er nu achter dat mij C-schijf eigenlijk wat te krap wordt en daarom wil ik een grote schijf aanschaffen als C(boot)schijf.

Kan ik ongestraft mijn complete systeemkopie van de C-schijf, die ik op een externe schijf heb staan, terugplaatsen op een nieuwe, dus compleet andere C-schijf?

Gaat dat zonder problemen of moet ik eerst nog wat doen om die nieuwe C-schijf te laten accepteren als zijnde een systeemschijf?

Tweede vraag is.

Mijn vrouw heeft sinds kort een laptopje met daarop ook Win-7, echter een andere versie, maar de werking zal wel het zelfde zijn neem ik aan.

Kan er van dit systeem ook een complete systeemkopie op de zelfde externe schijf gezet worden als waar ik mijn systeemkopie heb gezet?

Ik weet dat er op die externe schijf een map WindowsImageBackup staan, met een map met de naam van mijn computer, wordt er dan ook een systeemkopie van haar computer in de map WindowsImageBackup geplaatst met de naam van haar computer, of gaat dat problemen geven?

Concreet komen er dus twee systeemkopieën op 1 schijf te staan

Een heel verhaal, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen, vandaar.

Gegroet, Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.