Ga naar inhoud

upgrade windows 7 naar windows 8: installeren op SSD? geheugen vergroten?


wginneke

Aanbevolen berichten

mijn desktop Medion Akoya P7330 D (intel i5 - Windows 7 Home) vertoont al een tijdje allerlei problemen (traag opstarten, problemen met internetverbinding "DNS niet gevonden", "reageert niet"-meldingen bij verschillende programma's).

tergzetten naar een herstelpunt lukt niet (tenzij misschien naar het initiele, maar dat heb ik nog niet gedaan), daarom dacht ik van maar een volledige herinstallatie te doen, maar dan ineens Windows 8 (die al enkele maanden in de kast ligt te wachten) te installeren.

maar daarover heb ik enkele vragen: ik zou mijn huidige HD willen behouden en een nieuwe toevoegen (altijd handig om nog eens op te kunnen starten met bestaande situatie als sommige programma's niet werken en het geeft me ook wat meer tijd voor de migratie/opkuis).

Is het zinvol om Windows 8 te installeren op een SSD (je ziet tegenwoordig al veel PC's die geleverd worden met een SSD voor het systeem en een HD voor de opslag). Hoe groot moet die dan zijn? of heeft het meer zin om het geheugen (momenteel slechts 4Gb) te verhogen? Of doe ik beter nog de 2 ingrepen?

iemand suggesties?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wginneke,

(welkom op PCH hé)

Zelf ben ik een week overgeschakeld van XP naar Win 8.1 en ik raad je aan van een SSD te nemen: lekker snel (mijn 9 jaar oude xp startte op in ...5 (vijf!) minuten, mijn nieuw systeem op een halve minuut (bios ingerekend)

Mijn huidige C-schijf - maar 'k heb nogal wat grote progs) vraagt al 71 Gig - daarom nam ik een 128 Gig-SSD. Werk zeker niet te klein want de 8 gaat in de loop van de jaren nog uitbreiden.

Een half jaar geleden werd me gezegd: 4 Gig geheugen wordt vereist voor de 8, maar je kan beter 8 nemen , vorige maand (toen de overschakeling praktisch werd) sprak men van : het gaat wel met 8 gig, maar naar de toekomst toe kan je beter 16 Gig steken. (en dat zit er bij mij dus in)

'k zou zeggen: kies voor jezelf tussen 8 en 16 gig...

(maar wacht nog even op mogelijke andere reacties want ik zet nog maar mijn eerste stapkes op 8.1-terrein :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook aanraden een SSD te nemen vanwege de (als het ware) boost die je er van krijgt. Ik heb zelf ook windows 8(.1) op een 128gb (111 gb geformatteerd) ssd, en dat werkt prima ik heb nog ruim 70 gb over, dan heb ik er nog een hdd naast met 1tb voor dingen als games, foto's, muziek, films etc. Als we het hebben over geheugen zou 4gb genoeg moeten zijn maar 8gb zou ik zelf aanraden, dit omdat programma's later meer geheugen gaan vragen en dan gaat dat weer vol zitten... dat is iets dat we niet willen. Dus om de vraag kort te beantwoorden; het best is natuurlijk beide ingrepen te doen, maar het extra geheugen is (nog) geen must. ik hoop u hiermee voeldoende info te hebben gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.