Ga naar inhoud

van windows xp naar windows 8


timbo917

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb recent een brief van de bank gekregen dat als ik een windows XP gebruiker ben

ik binnenkort niet meer gebruik zal kunnen maken van PC banking. Dit omdat de support voor

windows XP binnenkort stopt. Nu heb ik eens dat programmatje gebruikt om na te gaan ofdat

mijn systeem voldoet om een nieuwere versie van windows te kunnen draaien. Hier uit bleek dat mijn

CPU snelheid niet hoog genoeg is. Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van maar ben is aan het rond

zoeken geweest op het net en hier heb ik gevonden dat mijn CPU snelheid 3,2 ghz zou moeten zijn en volgens dat

programma zit ik onder de 1 Ghz. Mijn CPU is een CPU Type QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 955 en het moederbord

is Asus M4N78 Pro. Kan ik hier windows 7 of 8 mee draaien. Nu is het wel vreemd dat in de systeem info van windows ook maar een

snelheid van 800 Mhz staat en ook in het opstartscherm staat CPU speed 800 Mhz. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ik heb momenteel ni de centen om een nieuwe computer te kopen maar zou wel graag gebruik kunnen blijven maken van PC banking.

mvg

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,Het was het programma van windows 8.Het resultaat van het programma was dat men processor niet snel genoeg is,onder de 1 Ghz.Ik snap dit niet goed,ben op de website van AMD gaan zoeken naar men processor en deze zou bovende 3 Ghz moeten zitten.

- - - Updated - - -

Daarjuist het programma voor windows 7 eens laten lopen. Deze zegt dat men processor nog trageris dan in het testprogramma voor windows 8. 650 Mhz,ik begrijp er niets meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens via Start > Configuratiescherm en navigeer naar Energiebeheer.

Op het tabblad Energiebeheerschema's staat vermeld welk schema jij gebruikt welke is dit?

Wijzig dit anders eens naar Altijd aan en klik op Toepassen en OK.

Herstart je pc en kijk dan eens met Speccy welke snelheid je processor nu aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je de AMD processor driver geinstalleerd hebt staan maar dat is eenvoudig te controleren.

post-24526-1417705694,3615_thumb.jpg

Start Speccy en in het overzicht klik je op processor.

post-24526-1417705694,3976_thumb.jpg

Klik nu op het driehoekje voor iedere Core zodat de werkelijke processor snelheid word weergegeven.

Laat nu je antivirus eens een scan doen en dan zal je zien dat je snelheid omhoog gaat, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.