Ga naar inhoud

Verkeerde schijfletter


VDT

Aanbevolen berichten

Ik had twee Windows 7 installaties. Een voor dagelijks gebruik en een om zaken te testen. Nu heb ik op de tweede W7 partitie W8 geinstalleerd. Vanuit mijn eerste W7 is de W8 schijf benaderbaar als de I-schijf. Vanuit W8 is de W7 zichtbaar als schijf C. "Probleem" is nu dat als ik op de W8 partitie iets wil installeren dit gedaan wordt (zoals Windows normaal doet) op de C-schijf, de W7 partitie dus. Uiteraard gaat dit een keer fout. Is er een mogelijkheid om de twee van elkaar te scheiden, onzichtbaar te maken voor elkaar en de W8 partitie (ook) in C-schijf te veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit te denken: gaat het lukken als ik in W7 met een partition manager de W8 partitie hide, in W8 hetzelfde doe met de W7 partitie, en de W8 partitie naar C hernoem? Hoewel dat waarschijnlijk met de al geinstalleerde sw fout gaat, omdat alles naar I verwijst. Maar wellicht is daar een tooltje voor??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit doen:

1) open schijfbeheer (W7: rechtsklik "Computer" | Beheren | Schijfbeheer) (W8: muis helemaal linksonder | Rechtsklik | Computerbeheer | Schijfbeheer)

2) rechtsklik op de schijf die je NIET meer wilt zien vanuit het draaiende OS

3) klik op stationsletters en paden wijzigen

4) klik op Verwijderen

Dit moet je dus per OS doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Maar omdat ik toch verwachtte tegen problemen aan te lopen heb ik W8 opnieuw geinstalleerd. Ik weet nu ook wat ik verkeerd deed, nl vanuit W7 de setup runnen ipv booten met de W8 disk. Nu heb ik in W7 de C-schijf en W8 is dan de I-schijf en wanneer ik W8 gebruik andersom. Ik ga denk ik wel de beide schijven hiden in beide partities, om misverstanden te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.