Ga naar inhoud

Vraag in verband met outlook


woutpeir

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik werkte tot nu toe altijd met een windows XP. Ik las m'n mails via outlook. Ik heb nu een nieuwe PC gekocht (met windows 8 dus). Ik heb nog geen office geïnstalleerd. Ik zou graag m'n mails nu kunnen lezen via de outlook op de nieuwe PC, maar dat lukt me niet echt. Graag zou ik ook mijn oude mails overzetten alsook mijn contactpersonen. Wie kan me een goed stappenplan geven? Moet ik eerst office installeren, want ik hoorde dat er een verschil was tussen outlook.com en outlook. Ik zou dus willen gebruik maken van de functie outlook die er standaard op een windows 8 zit, of gaat dit niet?

MVG

Woutpeir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woutpeir,

welkom op PCH !

'k heb net hetzelfde achter de rug en installeren van je outlook is een fluitje van een cent: gewoon office installeren, outlook in gang zetten en hij vraagt je mailadres en je login (bij je webserver) - dat wachtwoord moet je dus bij de hand hebben.

En da's alles - de rest doet hij zelf.

Alleen: als jij je oude gegevens wil importeren moet je wel je outlook1.pst van je vorig systeem bewaard hebben - 'k hoop dat je het hebt?

Hoe importeerde ik ook weer?

Als ik het goed voorheb: rechts boven op het ? klikken, dan in het zoekvenster Importeren invullen en dan krijg je een boel tips / linken naar een Help hierover. ('k dacht dat het zó was...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag zitten proberen, maar moet dus eerst office installeren? Ik deed het zonder office, daarom dat het niet ging dus. Ik moet nog een back up maken van die gegevens uit de oude outlook, hoe doe ik dit juist?

Dank u voor je antwoorden al!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ woutpeir,

Moet ik eerst office installeren, want ik hoorde dat er een verschil was tussen outlook.com en outlook. Ik zou dus willen gebruik maken van de functie outlook die er standaard op een windows 8 zit, of gaat dit niet?

ter informatie:

Outlook.com is de webmaildiest van @hotmail.com en @outlook.com

MS Office Outlook is een e-mailcliënt (programma}.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ woutpeir,

Daar zat ik dus mee te sukkelen :P ik moet dus eerst office er op zetten zoals bij de oude xp Dom van me :P
vermoed outlook van Office he.. Ik gebruikte het programma outlook dat op de windows XP stond dus dat was ook van office wss he..

Niets en niemand is dom, wij weten ook niet alles xD

Even een vraagje:

MS Office Outlook van Windows XP is dat niet Outlook Express of wellicht MS Outlook 2003?

Dat zal niet werken op Windows 8.

(morgen - nu dus) op 8 april 2014 wordt de ondersteuning voor Microsoft Office 2003 stopgezet door Microsoft, zie Microsoft ondersteuning-lifecycle voor meer informatie.

U zou minimaal MS Office versie 2007 of beter versie 2010 moeten hebben.

aangepast door iEscape
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.