Ga naar inhoud

waarschuwing


Jazzlippelo

Aanbevolen berichten

Regelmatig krijg ik bij het openen van sommige e-mails het volgende bericht:

" Misschien zijn we overbeschermend, maar we moeten controleren of je een beveilingscode kunt ontvangen voor het geval je ooit de toegang tot dit account verliest.

Waarnaar moeten we de code verzenden

sms naar 052/335162

kan me iemand vertellen hoe ik dit vervelende mededeling kan deleten, zodat het niet meer verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat TS het heeft over hotmail (livemail): zelf kreeg ik een hele tijd geleden ook hetzelfde voorgeschoteld (met een mailadres van live.be dat ik maar zelden gebruik)

Men wil blijkbaar controleren of je wel de 'rechtmatige eigenaar' bent van dat mailadres.

Ik had toen (als ik het me goed herinner) twee mogelijkheden:

- ofwel een controle te laten doen door een code (?) naar een ander mailadres toe te sturen en met die code dan terug mij eigen account te activeren

- ofwel een controle via telefoon of sms.

En ik denk dat TS het over dit laatste heeft. Hóé het werkt met die weg is me niet bekend. Ik liet gewoon een code naar mijn ander mailadres sturen.

Wellicht wordt via telefoon de code 'uitgesproken' en via sms de code gewoon verzonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat TS het heeft over hotmail (livemail): zelf kreeg ik een hele tijd geleden ook hetzelfde voorgeschoteld (met een mailadres van live.be dat ik maar zelden gebruik)

Men wil blijkbaar controleren of je wel de 'rechtmatige eigenaar' bent van dat mailadres.

Ik had toen (als ik het me goed herinner) twee mogelijkheden:

- ofwel een controle te laten doen door een code (?) naar een ander mailadres toe te sturen en met die code dan terug mij eigen account te activeren

- ofwel een controle via telefoon of sms.

En ik denk dat TS het over dit laatste heeft. Hóé het werkt met die weg is me niet bekend. Ik liet gewoon een code naar mijn ander mailadres sturen.

Wellicht wordt via telefoon de code 'uitgesproken' en via sms de code gewoon verzonden?

Dat klopt, heb het enige tijd ook meegemaakt met een e-mailadres dat al een hele tijd geleden niet meer actief is geweest. Naar mijn mening iets té overbezorgd, inderdaad... maar bij elke e-mail die je krijgt kan je dit bericht niet telkens krijgen, enkel bij het inloggen. Deze boodschap zal je dan ook niet kunnen vermijden in de toekomst, tenzij je op regelmatige basis inlogt op Hotmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het openen van mijn e-mail verschijnt er het volgende scherm:

" misschien zijn we overbeschermend maar we moeten controleren of je een beveilingscode kunt ontvangen voor het geval je ooit de toegang tot dit account verliest meer informatie

waarnaar moeten we deze code verzenden

sms naar 052/335162 met keuze mogelijkheden

volgende annuleren

bij volgende verschijnt er dan voer de code in die we naar 052335162 hebben verzonden

code

ik heb geen code"

er verschijnt een apart scherm

telenet e-mail account

PC Helpforum moderator bericht:
Berichten samengevoegd
aangepast door kape
berichten samengevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er uit als een poging om gegevens te ontfutselen.

Waarschijnlijk zit je met een of andere besmetting.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Jazzlippelo,

Even inbreken xD

Neem deze link: Verificatie in twee stappen: veel gestelde vragen eens goed door.

Het is een 'periodieke' beveiligingscontrole voor uw Microsoft-account.

Voeg beveiligingsgegevens toe aan je account.

Voeg een bestaand alternatief e-mailadres en een telefoonnummer toe aan je account en zorg dat deze gegevens up-to-date blijven. Kies daarnaast een beveiligingsvraag en geef meteen een antwoord.

Ik heb gisteren ook moeten uitvoeren.

In principe gewoon de instructies volgen om uw huidige contactgegevens toe te voegen en te verifiëren.

U moet kiezen of u via SMS naar of E-mail naar de beveiligingscode wilt ontvangen.

Let wel op: bij het kiezen van E-mail naar moet men een alternatief e-mailadres opgeven. Zorg dus dat u een e-mailadres heeft bij uw provider of zoiets.

Dus niet het e-mailadres dat geverifieerd wordt en géén e-mailadres @ hotmail / @ outlook.com.

Voorbeeld:

>> e-mailadres dat geverifieerd wordt ☞ mijnnaam @ outlook.com of mijntuin @ hotmail.com

>> alternatief e-mailadres ☞ mijnhuis @ weetikveel.net

Het is wel veel 'werk' maar is goed bedoeld.

Het is nu al laat.

Als u wilt zal ik morgen screenshots plaatsen om wellicht duidelijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.