Ga naar inhoud

Windows update werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Al maandenlang gaat mijn laptop (Asus met Windows 7 Home Premium 64 bits) Windows Updates binnenhalen bij het afsluiten van de computer.

Maar het ophalen mislukt steeds. Inmiddels zijn er 44 updates die maar niet geïnstalleerd raken.

Ik heb al vele uren besteed met het uitproberen van allerlei adviezen (van Microsoft of Nucia), maar tot nu toe zonder succes.

Ik wil liever geen drastische maatregelen treffen zoals herinstalleren, omdat ik dan vrees allerlei programma's kwijt te raken.

Wie heeft de oplossing voor mijn probleem?

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer de Updates eens zelf uit (handmatig), dus niet tijdens het afsluiten van de PC.

Indien je dan nog problemen hebt vermeld dan de foutmelding die je krijgt.

Het zou ook handig zijn moesten we weten welke handelingen je al uitgevoerd hebt om de Updates te installeren, een kwestie van niet alles dubbel uit te voeren.

Of heb je een link naar een Site waar je probleem al behandeld werd?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie

Bedankt voor je reactie.

Ja handmatig heb ik het al verscheidene malen geprobeerd, ook enkele van de 44 updates afzonderlijk, maar zonder succes.

De foutcodes die ik krijg zijn:

80070643

80071A91 en

9C59

De links die erbij staan geven suggesties wat te doen. Die heb ik allemaal tevergeefs geprobeerd.

Ook heb ik in Google ingegeven: "Windows 7 werkt niet"

Dan krijg je sites van Windows zelf en van Nucia met stappenplannen, die ik heb doorlopen, maar niets werkte tot dusver.

Enkele resultaten die ik kreeg:

"Service registration is missing or corrupt".

SFC ouput: "De herstelservice kan niet worden gestart".

System File Checker: "De aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd".

Al deze zaken zeggen me niet zoveel, alleen dat ik nog steeds een probleem heb.

Vriendelijke groet

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die eerste foutcode moet je naar deze link (klik erop) gaan.

Volg er telkens de tips door op de zinnen te klikken. Voor Windows .Net Framework is er een Fixit aanwezig voer die uit.

Indien je het probleem tegenkomt bij de installatie voor Updates voor Office 2003 volg je ook de procedure die er beschreven staat.

Krijg je die eerste foutmelding dan nog voer je de automatische probleemoplosser uit die ook op die site aanwezig is.

Wat die tweede foutmelding betreft voer je onderstaande uit:

How-to reset the File System Resource Manager if you receive error 0x80071A91:

a. Click Start, click All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and select Run as administrator.

b. In the Command Prompt window you will need to type the following, and press ENTER:

fsutil resource setautoreset true C:\

c. Note: You will need to replace the C:\ with the drive letter that Windows Vista is installed on.

d. Restart your computer, and then attempt to install the failed update(s).

Bron: Getting error codes 80070643 and 80071A91 while installing Windows - Microsoft Community

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Ik heb de halve avond besteed aan het doorlopen van je eerste stappenplan. Het .NET framework eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, d.w.z. Framework 3.5 SP1 gaf moeilijkheden en is wellicht niet goed geinstalleerd. PC opnieuw opgestart. Windows Updates binnengehaald, inmiddels staat de achterstand op 47 en na eindeloos geduld en een verprutste avond is het dan weer mislukt. Je merkt wel dat ik niet echt in een juichstemming verkeer, maar dat komt natuurlijk niet door jou.

Voor vandaag heb ik het gehad. Zal een andere keer jouw tweede reeks suggesties opvolgen.

Wie weet is het dan ineens opgelost (zou zomaar kunnen, toch?).

Ik begin al vast na te denken over de consequenties van een schone herinstallatie. Is alleen zo'n hoop werk, weet ik uit ervaring. En vroeger vond ik dat wel leuk, maar tegenwoordig vind ik het fijner als alles gewoon werkt. Ben blij dat onze stofzuiger, broodrooster, ijskast en dergelijke dit soort update-problemen niet hebben. Zou een mooie boel worden.

Groet van Hans en bedankt voor je steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop eerst de Windows update service:

  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuaserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework 4 grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuaserv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is men op PCW+ ook al bezig met hetzelfde probleem. Dat is alleen maar dubbel werk en de verschillende adviezen kunnen elkaar doorkruisen, zodat niemand van de helpers nog een overzicht heeft over wat er echt gebeurt met de PC. Daarom gaan we dit topic even "on hold" zetten en mag je doorgaan in dit topic op PCW+. Dat is zowel voor jou, als voor de helpers de beste oplossing.

Mocht je er daar helemaal niet uitraken, kan je nog altijd hier terugkeren. Maar ik heb er vertrouwen in dat je bij de collega's ook perfect geholpen zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.