Ga naar inhoud

zwart scherm


jann

Aanbevolen berichten

Beste

Waarschijnlijk is mijn pc besmet met een soort politievirus.De pc start op, maar ik krijg alleen een zwart scherm.Ik brandde reeds een Kaspersky rescue cd en ging daarmee aan de slag...tot ik Explore.exe delete...

Kan nu niet meer verder.Hoe installeer ik opnieuw Expplorer.exe als ik niet meer binnen geraak in mijn pc?

Graag dringende hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

alvast bedankt voor uw reactie!

Ik geraak niet op "veilige modus"...Als ik opstart en F8 indruk krijg ik wel het scherm "Boot Menu", waar ik kan kiezen tussen opstarten via cd, usb...., maar zelfs met een opstart cd krijg ik alleen het zwarte scherm.Ik zou eerst opnieuw explorer.exe moeten kunnen herinstalleren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows7

- - - Updated - - -

als ik probeer op te starten in veilige modus, duurt het 5 minuten.Dan verschijnt er "loding windows files" "please wait".Dan sluit hij af en start weer op met hetzelfde probleem.

Op het scherm verschijnt enkel een flikkerende cursor

Bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Voor x32 (x86) bit systems download Farbar Recovery Scan Tool en zet deze op een usb stick.

Voor x64 bit systems download Farbar Recovery Scan Tool x64 en zet deze op een usb stick.

Steek deze in de geinfecteerde computer.

Start Systeem Recovery Opties.

Om bij de Recovery opties te komen via het bootmenu doe je het volgende:

  • Herstart de computer
  • Zodra de BIOS is geladen tik dan herhaaldelijk op de F8 toets tot Advanced Boot Options tevoorschijn komt.
  • Gebruik de pijltes toetsen en selecteer Repair your computer (herstel je computer).
  • Selecteer de juiste taal voor het toetsenbord, en klik op Next (volgende).
  • Selecteer welk besturingssysteem je wilt herstellen, en klik op Next (volgende).
  • Selecteer je gebruikers account en klik op Next (volgende).

Om bij de Recovery opties te komen met behulp van de windows cd doe je het volgende:

  • Plaats de installatie cd in de lade.
  • Herstart de computer.
  • Wanneer er in beeld komt 'press any key to start Windows from the installation disc.' druk dan op een willekeurige toets.
  • In de BIOS moet ingesteld staan dat de computer als eerste gestart moet worden vanaf cd, gebeurd dit niet kijk dan de instellingen even na en verander dit. Hier kan je lezen hoe je dit moet doen: PC Web Plus ? Toon onderwerp - CD/DVD drive instellen als eerste opstart optie (First boot)
  • Klik op Repair your computer (herstel je computer).
  • Selecteer de juiste taal voor het toetsenbord, en klik op next (volgende).
  • Selecteer welk besturingssysteem je wilt herstellen, en klik op Next (volgende).
  • Selecteer je gebruikers account en klik op Next (volgende).

In het Recovery menu krijg je de volgende opties:


    • Startup Repair
      System Restore
      Windows Complete PC Restore
      Windows Memory Diagnostic Tool
      Command Prompt

Recovery-dvd-opties.png

[*]Selecteer Command Prompt

[*]In het commando scherm type je in notepad en druk op Enter.

[*]Kladblok zal worden geopend, ga naar bestand en klik op Openen.

[*]Selecteer "Computer" en zoek je usb stick. Kijk aan welke schijf nummer deze is toegewezen bijvoorbeeld E: of F: en sluit het kladblok.

[*]In het commando scherm type je in e:\frst.exe (for x64 bit version type e:\frst64) en druk op Enter

Note: Vervang hier de letter e met het nummer waarnaar je usb stick is toegewezen.

[*]Het programmatje zal worden gestart.

[*]Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

[*]Druk op de Scan knop

[*]Het programma zal een log maken genaamd (FRST.txt). Deze zal op je usb stick worden gezet.

[*]Voeg dit bestand nu als bijlage toe aan uw bericht op het forum.

aangepast door Maxstar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

ik heb de farbar recovery scan tool op usb stick gezet en in de geïnfecteerde pc gestoken.Opnieuw opgestart en F8.Eerst krijg ik een scherm waar ik moet kiezen waarmee ik de pc wil opstarten.Kies ik daar voor de USB stick?Als ik niks doe geraak ik wel op het scherm waarop "repair your computer" staat, maar als ik daarop klikgebeurt er niks en start de pc na een tijdje weer zelf op

M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.