Ga naar inhoud

2e router aansluiten op Telenet wegens slecht wifinetwerk


DanioV

Aanbevolen berichten

Sinds een week Telenet klant.

Sindsdien een zeer slecht wifi signaal op 2de verdieping waar we het het meeste nodig hebben.

Op aanraden van de installateur een extra router aangeschaft om dit probleem op te lossen.

Maar instellen lukt blijkbaar niet zo goed.

Heb al liggen proberen met ip adressen aan te passen enzo, ac1200 dlinkrouter rechtstreeks aan te sluiten op de Telenetrouter,

wifi op Telenetrouter uit te schakelen, dmz adres op Telenetrouter aangepast naar ipadres van dlinkrouter die mijntelenet aangeeft maar ben einde raad

Wie kan me verder helpen?

Setup:

Telenet (wifi/router) gelijkvloers - ethernetkabel naar 2e verdieping - switch (verdeeld 1 dlink ac 1200 dual band cloud router, 2 lacie cloudbox 3 PS3 4 minix 7)

keuze pc(windows 8) mac(laatste OS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset Dlink.

Dan netwerkkabel van Telenet router naar Dlink in lan en niet in de wan.

Normaal gezien zou het moeten werken.

Indien niet dan bij de lan gedeelte zou instellen:

IP adres = 192.168.050

Subnet masker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1 = Telenet router.

DNS automatisch zetten of 208.67.222.222 en 208.67.222.220

DCHP uitschakelen.

Wifi van telenet mag aan blijven.

Telenetrouter aangepast naar ipadres van dlinkrouter

Dat is niet mogelijk.

Je kan hoogstens poort doorverwijzen

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al erg bedankt voor de hulp.

Maar sinds gisteren heb ik een ander vreemd probleem:

Eens ik een apparaat koppel via wifi(zowel met 2.4Ghz en 5Ghz) heb ik een minuut of 2 goeie connectie, maar nadien loopt het fout. Ik zie dat nog dat ik goede ontvangst heb van 100% maar pagina's of apps laden dan plots niet meer en nadien geeft hij aan dat er geen internet is.

De router stond op automatisch standaard kiezen(à,b,g,n) bij 2,4 en bij 5 kan ik daar bovenop nog voor ac standaard kiezen.( ac lijkt totaal niet te werken)

Ik heb beide een kanaal toegekend die niet hetzelfde is als wifiverbindingen van de buren, standaard op n gezet omdat die meestal het beste is, heb ook wifi op Telenet modem uitgeschakeld maar probleem blijft...

Ligt dit aan Telenet of verkeerde instelling op de dlink router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een laptop hebt dan dit doen:

Met een korte netwerkkabel aansluiten op Telenet modem en laptop.

Draadloos uitschakelen op de laptop.

Open cmd en type achter > dit: ping -t 192.168.0.1

Dus ping spatie -t spatie 192.168.0.1

Laat het 5 minuten doen en dan op CTRL + C typen om te stoppen.

Onderaan ziet je pakket verloren als er 0 staat is Telenet modem goed.

Doe het zelfde maar haal de netwerkkabel van DLINK en sluit het aan de laptop en dan weer testen met cmd.

Als deze keer ook goed is dan is de netwerkkabel ook prima in orde.

Daarna bekijken we verder.

AC werkt alleen als je ook AC draadloos netwerkkaart hebt doch ac moet je niet uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op m'n router niet 192.168.050 instellen, geeft aan dat dat een ivalid ip is. Ik heb de test gedaan op 192.168.0.1 en resultaat was ook 0.

Rare is dat er via kabel geen probleem is precies, maar eens wifi ( om het even welk kanaal) er na een min of 2 niets meer geladen wordt, apps of pagina's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch i.p.v. 192.168.50 iets in de zin van 192.168.XXX ingevuld behlave 192.168.01

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Dubbelklik op de router dat je niet standaard verbind en dan uitvinken: automatisch verbinden zodra dit netwerk binnen bereik is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.