Ga naar inhoud

7inova Wireless smart life 7W211 300MBPS Wifi repeater installeren.


Aanbevolen berichten

Heb in huis draadloos internet. Soms heb ik in de huiskamer geen voldoende sterkte om op internet te gaan. Heb deze Wifi repeater gekocht via internet maar helaas geen nederlandstalige begeleiding. Kan iemand mij helpen deze te installeren . Heb ontvangen.

1x7 w211 Wifi Repeater

1x1m. Ethernet cable with RJ45 connector

1x quick installation Guide

Graag hulp Dank U

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wil je dezr instellen?

Als repeater? Wifi signaal van router ontvangen en versterkt uitsturen ( moet dan relatief goed signaal ontvangen van router zelf)

Of als access point? Het toestel wordt dan verbonden met een kabel aan de router (ook snelste methode). Kan enkel als je over een kabel beschikt op de installatieplaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je hem wil instellen als repeater, dan moet je op de plek waar je hem gaat hangen wel genoeg WiFi bereik hebben (Je moet dus op die locatie nog redelijk kunnen internetten, 1 a 2 streepjes).

Maar jouw vraag bestaat eigenlijk uit, hoe je dat ding dan moet configureren zodat hij gaat werken. Het probleem daarbij is, dat staat allemaal in de "quick installation guide". En ik kan geen online handleiding vinden.

Vaak zitten in deze handleidingen (quick installation guide) ook afbeeldingen en kleine stukken tekst (dan wel in het Engels) waarin precies uitgelegd staat hoe je dat ding moet configureren.

In vogelvlucht hoe ik denk dat je hem moet configureren.

Je moet hem aansluiten in een stopcontact en verbinden met een draadloze verbinding. Waarna je via je browser naar een IP-adres moet gaan, ik denk iets als 192.168.10.1 (ofzoiets).

De andere optie die ik denk:

Je moet hem aansluiten in een stopcontact. Een laptop verbinden via een UTP-kabel aan het apparaat. Waarna je via je browser naar een IP-adres moet gaan (zie ook hierboven).

Vervolgens denk ik dat je de Repeater moet laten zoeken naar draadloze netwerken, waar jouw draadloos netwerk ook tussen staat. Je laat de repeater verbinding hiermee maken. Hoogstwaarschijnlijk moet je ook je draadloze wachtwoord invullen. Het apparaat zal daarna denk ik herstarten en jouw WiFi signaal versterken vanaf die locatie.

LET OP! bovenstaande is een gissing van hoe ik denk dat het zou moeten. Het is dus GEEN handleiding, maar vaak een (standaard) procedure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.