Ga naar inhoud

Alleen bedraad internet op begane grond


Redondo76

Aanbevolen berichten

De situatie en de probleem is alsvolgt:

Alleen op de begane grond heb ik bedraad internet. Ik wil ook draadloos internet op de begane grond en op de eerste verdieping ook zowel bedraad als draadloos internet.

Modem: 10/100 Fast Ethernet Switch DES-1005D

Router: Wireless AC750 Dual Band Cloud Router ( 4-LAN aansluitingen + INTERNET-aansluiting )

De LAN-2 aansluiting van de modem is verbonden met de LAN-2 aansluiting van de router. Voor de rest is de modem nergens mee verbonden.

Op de eerste verdieping is er een Windows-7 laptop verbonden met de INTERNET-aansluiting van de router.

De benedencomputer, Windows 8.1, is met een internetsnoer verbonden met het Telenet-apparaatje vanwaar het internet binnenkomt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan switch 100 Mbps beter vervangen door een type van 1000 of 1 GB Mbps want Telenet haalt tegenwoordig meer dan 100 Mbps.

Heb je modem/ router met Wifi van Telenet?

Werkt Wireless AC750 Dual Band Cloud Router van TP-Link draadloos op begane grond?

Ok. De Switch ga ik dan iig vervangen door een snellere type.

De modem is van Telenet. De router niet, die heb ik bij Mediamarkt gekocht.

Draadloos werkt niet op begane grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet tijdelijk wifi uitzetten van de computer of laptop.

Met netwerkkabel router aansluiten op pc of laptop.

Open uw browser en typ 192.168.0.1

Volg dan de handleiding tot deel 6

Je kan op afbeelding klikken en dan wordt het vergroot.

Nota: je kan ook met WPS knop rechts van Dlink router drukken en dan op Telenet router ook op WPS knop drukken.

(Netwerkkabel van Telenet router naar Dlink router doch je moet wel testen of je gele poort of vrije lan poort moet kiezen.)

Normaal gezien vrije lan poort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.