Ga naar inhoud

Belkin Wi-Fi range extender niet sterk genoeg of slecht geplaatst?


Salva L'

Aanbevolen berichten

Beste

Sinds een paar weken geleden hebben we verbouwingen gehad in onze slaapkamers. Er is een nieuwe vloer geplaatst met daaronder een soort van aluminiumfolie wat volgens mij ons wifi signaal tegenhoudt.

Daarom heb ik een Belkin WiFi-range extender gekocht rond de 70 euro die 300 Mbps zou moeten geven wat volgens hun goed zou zijn voor druk internetverkeer.

Ons huis bestaat uit drie verdiepingingen. Onze router staat op de tweede verdieping en mijn pc + extender op de derde verdieping samen met de pc van mijn broer, een ps4, een tweede digicorder van Belgacom en mogelijke iphones die soms verbinding maken met de extender, maar dat gebeurt meestal niet tegelijk.

Mijn pc geeft aan dat ik een goede verbinding heb maar telkens als ik op Youtube ga worden mijn filmpjes meerdere malen telkens onderbroken omdat de video niet snel genoeg laadt en vaak lukt het laden van websites zelfs zoals Facebook en anderen te traag naar mijn zin.

Ik heb een game-pc met een zeer goede set-up en ben voor de verbouwingen gewoon dat alles in een fractie van een seconde laadt terwijl dat nu een eeuwigheid lijkt te duren.

Nu vraag ik me af of de extender gewoon te zwak is of dat ik deze verkeerd heb geplaatst want ik weet geen raad meer. Het is zo frustrerend...

Als extra informatie kan ik ook meegeven dat mijn ps4 een schatting maakt dat de signaalsterkte schommelt tussen de 70-80%, de downloadsnelheid gelijk is aan 750 Kbps en de uploadsnelheid aan 700 Kbps (wat zeer traag is volgens mij).

Zeer raar dat een extender van 300 Mbps zo'n trage snelheid geeft.

Ik hoop dat iemand me kan helpen of raad kan geven, dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groeten

Salva L'

aangepast door Salva L'
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.