Ga naar inhoud

"bottleneck router"


Gast

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb het probleem ondertussen al opgelost, maar aangezien ik op school al 2 jaar netwerken krijg kom ik hier even vragen wat er precies misloopt aangezien ik het zelf niet snap... dus het is NIET DRINGEND om op deze post te antwoorden

Ik heb de modem: Wireless model 3.0 (DOCSIS) van telenet

Ik heb een router: Konig CMP-WNROUT10 (beetje outdated ja :D)

Setup (van vroeger zo, vraag me niet waarom): Modem verbonden met router via RJ45 kabel (dus 2 draadloze signalen, beide een apart 'netwerk' 192.168.0.2-192.168.0.254 range voor modem, 192.168.1.2-192.168.1.254 range voor router)

NU, het probleem: OPEENS was mijn internet heel traag en het signaal van mijn router + modem ZEER zwak..

ik heb van beide instellingen veranderd, channels veranderd (getest op zelfde channel en biede een verschillend channel) en niets bleek te helpen.

Daarna heb ik mijn modem gereset en was het terug normaal, daarna verbind ik mijn PC met de router en ook terug goed internet. dan verbind ik terug met de modem en beide signalen zijn weer zwak.

Ik heb hierrond enkele tests gedaan en heb gevonden dat wanneer mijn router insteekt, beide een zwak signaal hebben. Als ik deze uittrek van de stroom geeft mijn modem weer goed signaal en gaat de download snelheid van 0.5mbps terug naar 40mbps... als ik daarna de router weer insteek gaan beide terug naar een download snelheid van 0.5mbps of trager..

Ik heb nu dus gewoon de router uit gelaten en mijn internet is weer super snel.. alleen zou ik graag mijn kennis verrijken en vragen of iemand hier een idee heeft hoe dit komt? Vroeger heb ik hier NOOIT last van gehad en werkte beide zeer goed, en sinds een week terug ging het opeens heel traag. de instellingen zijn ook niet verandert waardoor het opeens zo traag ging.

Alvast bedankt en sorry als de uitleg een beetje vaag is :P

- - - Updated - - -

Ik zou ook wille weten of het "nuttig" is om een nieuwe router te kopen.. of ik hier enige voordelen aan heb (snelheid en bereik) als ik deze instel als een "extensie" van het signaal van de modem

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook wille weten of het "nuttig" is om een nieuwe router te kopen.. of ik hier enige voordelen aan heb (snelheid en bereik) als ik deze instel als een "extensie" van het signaal van de modem

Als je toch van netwerk veel weet dan val ik bijna om dat je met een oude 54 Mbps router nog werkt terwijl Telenet tegenwoordig meer dan 100 Mbps werkt.

Bovendien worden oude router vuil en dat kan een verklaring zijn.

Ik zou meteen voor een AC router gaan want dat gaat heel snel en heb je nog betere verbinding.

AC router werkt met N of AC wifi netwerkkaart.

Om jou enig idee te geven met AC router in mijn geval:

Ik haal draadloos vlot 150 Mbps download

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch van netwerk veel weet dan val ik bijna om dat je met een oude 54 Mbps router nog werkt terwijl Telenet tegenwoordig meer dan 100 Mbps werkt.

Bovendien worden oude router vuil en dat kan een verklaring zijn.

Ik zou meteen voor een AC router gaan want dat gaat heel snel en heb je nog betere verbinding.

AC router werkt met N of AC wifi netwerkkaart.

Om jou enig idee te geven met AC router in mijn geval:

Ik haal draadloos vlot 150 Mbps download

Netwerken is mn slechtste vak :D en die router gebruikte ik zelf niet eigenlijk.. die hing er gewoon nog aan (voor mn zus en ouders) :D ikzelf verbond altijd met mijn modem of wifi extender ;p

aangezien ik meer theorie krijg als praktijk is veel nog vaag en onduidelijk... dus bv: mijn Modem gebruikt radiotype 802.11n, maar als ik dan een AC router koop en DMZ instel van mijn modem zodat die binnenkomend internetverkeer van mn Modem naar mn router stuur zou deze dus optimaal op die AC radiotype werken? Als het ik het goed heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad goed uit doch ik heb nooit TP-Link gekocht en kan dus geen oordeel geven.

Wel wordt er daar door mensen die wel gekocht hebben dat 2.4 GHz niet goed werkt terwijl 5 GHz wel goed werkt.

Voordeel van 5 GHz is dat je snel kan downloaden maar nadeel is dat je langzamer kan uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.