Ga naar inhoud

Cookies en firefox?


Tchii

Aanbevolen berichten

Hay hay iedereen,

hopelijk staat deze in het juiste topic, het was even twijfelen waar ik hem het beste zou plaatsen.

Ik had een paar vraagjes ivm cookies omdat mijn firefox regelmatig, dagelijks, enorm vaag doet.

Lieve Emphyrio hier heeft me geholpen met mijn laptopje op te schonen en die logjes zagen er goed uit.

(Nog een keertje bedankt Emphy! :love: )

Dus qua malware, virusen enzo zou alles in orde moeten zijn. Maar mijn firefox blijft erg vaag doen.

Zo begint hij enorm te blokkeren tijdens het surfen na een tijdje, en bij flash/unity web games nog eens zo snel. (not responding)

Regelmatig crasht ie ook of geeft hij een runtime error.

Na al een paar keer te scannen met MBAM en Avast en Ccleaner te gebruiken dacht ik plots aan hitman pro programmatje.

Toen ik met hitman scande heeft ie een paar cookies gevonden. Het type advertisement brol. (logje hier onderaan)

Schoot me toen te binnen dat ik inderdaad 1x eens op een foute ad-achtige pagina terecht ben gekomen per ongeluk.

Die blokeerde mijn firefox en moest hem via task manager afsluiten. (Meteen gescanned enzo er na)

Ik pas hier immers altijd heel erg voor op, en sinds dan zijn de firefox problemen begonnen. (en verergeren ze)

Nu vroeg ik mij af, kan het hier aan liggen dat mijn firefox zich zo raar gedraagt sinds recent?

Zou er dan toch nog ergens iets diep verstopt zitten door die cookies ofzo?

Kan het eigenlijk door cookies komen? (weet eigenlijk niet zo goed wat cookies zijn)

Hitman heeft de cookies verwijderd maar de (not responding) en blokages houden aan.

Ik heb dit zelfs eerst in notepad moeten typen omdat rechtstreeks in het forum typen niet te doen is met het continu vastlopen.

Iemand nog ideetjes, info of raad hier over?

Alvast super bedankt! Dikke kus!

Vorig topic voor wie de logs even wil bekijken:

http://www.pc-helpforum.be/f163/er-wat-mis-en-ik-vind-74175/

Het hitman pro logje:

[ATTACH]37698[/ATTACH]

HitmanPro 3.7.9.232
www.hitmanpro.com

  Computer name . . . . : TCHII
  Windows . . . . . . . : 6.3.0.9600.X64/2
  User name . . . . . . : TCHII\Tchii
  UAC . . . . . . . . . : Enabled
  License . . . . . . . : Trial (26 days left)

  Scan date . . . . . . : 2014-11-23 18:53:02
  Scan mode . . . . . . : Normal
  Scan duration . . . . : 8m 3s
  Disk access mode  . . : Direct disk access (SRB)
  Cloud . . . . . . . . : Internet
  Reboot  . . . . . . . : No

  Threats . . . . . . . : 0
  Traces  . . . . . . . : 9

  Objects scanned . . . : 1 654 889
  Files scanned . . . . : 30 705
  Remnants scanned  . . : 515 495 files / 1 108 689 keys

Cookies _____________________________________________________________________

  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:ads.pubmatic.com
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:be.sitestat.com
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:dmtracker.com
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:doubleclick.net
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:gsk.112.2o7.net
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:hearstdigital.122.2o7.net
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:statcounter.com
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:statse.webtrendslive.com
  C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:xiti.com


HitmanPro_20141123_1901.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand nog ideetjes, info of raad hier over?

Geen oplossing dus, wel raad:

Zelf heb ik ook 8.1, FF en deze addons:

post-42549-1417706051,414_thumb.jpg

Probeerde je al eens àl je addons uit te schakelen en zonder addons op te starten?

Moest dit soelaas brengen dan schakel je ze één voor één terug in en kijkt of je de dader kan te stekken krijgen?

Brengt het geen oplossing, dan moeten anderen te hulp snellen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer, loop toch nog vast na eenige tijd maar blokeerd al iets minder. Enkel nog unity, flash adobe dingetje en avast aan, alle andere add ons enzo uit gezet.

Zelfs als alles uitstaat loopt ie toch nog vast.

Ben enorm gehecht aan firefox maar misschien dan toch een andere browser proberen? :S

@Asus, ja me logjes zagen er goed uit dus dacht dat alles opgelost was. Of allesinds toch qua virusen/malware etc.

Ik zag er geen kwaad in om een nieuwe topic te openen voor firefox probleempjes, sorry als dit fout van me was :(

(dit topicje sluiten en terug gaan naar mijn vorig topicje?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drie addons die jij noemt heb ik dus niet - nochtans gebruik ik ook de flashplayer en heb als antivirus ook Avast - dus ik betwijfel of je die twee (en ook de derde) wel nodig hebt.

'k heb je vorig topic niet gevolgd, maar heb je FF al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? (maak wel een kopie van je koppelingen en zo, anders ben je ze kwijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm eens proberen, had het al wel een keertje herinitialisatiefunctie uitgevoerd omdat mijn FF er recent terug opstaat. Maar toch een keertje proberen.

Als ik de flash add-on uitschakel kan ik geen webgames meer spelen, ook al staat flash gewoon geinstaleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tchii, voor alle zekerheid: we hadden het allebei over 'addons', maar ik bedoelde eigenlijk Extensies en NIET plugins - want flashplayer heeft bij mij ook wel een plug-in.

Dus voor alle duidelijkheid: schakel al je extensies eens uit (NIET je plugins) en kijk of er beterschap komt.

post-42549-1417706054,687_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het traag reageren, had weer ziekenhuis afspraken.

En ja had het inderdaad fout begrepen dan. Sorry!

Inmiddels al een keer geherinstalleerd. FF doet al minder raar, maar nog wel raar.

Het gaat altijd even goed en dan begint ie weer stilaan te blokkeren.

Dus dacht nog een keer met hitman pro scannen.

Weer twee cookies erbij.

C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:ads.healthline.com

C:\Users\Tchii\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\mgs3ijp0.default-1416603031975\cookies.sqlite:doubleclick.net

Dat lijken mij echt adverteer sites, maar ik ben niet meer op zo'n site geweest sinds dat een klein slippertje.

:hmmmm: hoe komen die cookies dan elke keer toch weer terug zo uit zichzelf en kan het daarom zijn dat mijn firefox vaag doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het niets met je cookies te maken - mogelijk met malware (maar da's mijn sterkte niet)

Mijn instellingen ivm cookies:

post-42549-1417706056,7678_thumb.jpg

met hierbij 2 bedenkingen :

Bij Cookies tonen kan je manueel al de cookies wissen die je niet nodig hebt - als je daarna instelt zoals ik het doe, krijg je geen ongewenste cookies meer bij, worden ze na elke sessie gewist.

Alleen: wat WACHTWOORDEN voor sites betreft: wil je die wèl bijhouden, dan moet je - voor het ingeven van je login en wachtwoord - eerst (zie kader) Bewaren Tot omzetten naar Tot ze verlopen - en nà het ingeven van het wachtwoord (als je bv op die site ingelogd bent) het terugzetten naar Tot ik FF afsluit. (als je dit vergeet worden àlle cookies immers terug bewaard)

Moest dit je probleem niet verhelpen, zou ik eens een controle doen op malware

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.