Ga naar inhoud

Downloadsnelheid


KevinBodson

Aanbevolen berichten

Mijn downloadsnelheid is al geruime tijd niet wat het zou moeten zijn. Volgens mijn Telenet Whoppa abonnement zou ik downloadsnelheden van 160 Mbps moeten kunnen halen, maar ik haal maximaal 50 Mbps (het schommelt wel heel erg - soms eens 20, dan weer 30, maar nooit meer dan 50). In bijlage vind je de resultaten van mijn Telenet Speedtest en ook van een pingtest (Pingtest.net - The Global Broadband Quality Test).

Mijn pc is aangesloten via kabel btw. En ik heb net de laptop van mijn broer geleend, en ook daar waren de resultaten van de speed- en pingtest vergelijkbaar.

Vandaar mijn vraag: wat kan de oorzaak zijn? En hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!post-50439-1417705998,8869_thumb.jpg

post-50439-1417705998,7737_thumb.jpg

post-50439-1417705998,8099_thumb.jpg

post-50439-1417705998,8478_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij thuis lag het aan de dikte van mijn kabel. Maar dit kan bij jou heel veel verschillen.

Neem zeker eens contact op met telenet.

Normaal gezien zullen ze eerst een normale technieker sturen, die moet bevestigen dat de downloadsnelheid daadwerkelijk te laag ligt. Pas daarna zullen ze een netwerktechnieker sturen die het probleem gaat aanpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de modem opnieuw opgestart door stroomstekker even uit te zetten en weer aan te zetten en dan de test doen.

Gebruikt je Cat 5e of hoger netwerkkabel?

Netwerkkabel lager dan Cat 5e halen maximaal 100 Mbps.

Blijf het wel raar vinden dat ik op de Telenet speedtest slechts 20-50 Mbps haal, en via Speedtest.net by Ookla - The Global Broadband Speed Test bijna 100 Mbps

Zowel bij Telenet als bij Ookla heb ik dezelfde resultaat: draadloos 150 Mbps

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.