Ga naar inhoud

Draadloos internet valt uit, enkel opnieuw opstarten om te herstellen


Aanbevolen berichten

Sinds eenige tijd valt mijn draadloos internet uit op mijn asus PC1001PQ netbook. Er komt dan een rood kruis te staan door het ontvangstsymbool.

Meestal is dit enkel te herstellen door de laptop opnieuw op te starten dit leid vaak tot het vastlopen van de laptop tijdens het afsluiten.

Heel af en toe kan het door de probleemoplosser te starten tijdelijk worden verholpen.

Het uitvallen van draadloosinternet is gemiddeld 15Min dus zeer vervelend.

Ik heb mijn netwerkadapter atheros AR8132 geupdate maar dit lijkt niet veel uit te halen.

Hopelijk is er iemand die hier raad mee weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens de adapter zelf opnieuw te installeren: start-configuratiescherm-apparaatbeheer.

rechtsklik op je draadloze adapter en kies installatie ongedaan maken (heet soms ook verwijderen).

sluit scherm netjes af en herstart de pc. bij de herstart zal windows het apparaat fabrieksnieuw installeren.

je moet dan wel opnieuw de sleutel ingeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank.

Spijtig genoeg viel hij na 30min weer uit.

Probleemoplosser komt tot volgende problemen.

*Een netwerkkabel is niet juist aangesloten of is mogelijk beschadigd = vastgesteld

*probleem met de draadloze adapter of toegangspunt = opgelost.

Nog iemand een idee ? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

correct! (was denk ik nog half bezig met een antwoord in een andere draad...)

overigens: wie valt er uit? de adapter op de pc, of de router? nagaan dus of de router nog wel correct is als er weer wordt uitgevallen.

ligt niet aan router want via gsm blijft wifiverbinding wel intact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

routers zijn ook niet altijd even consequent, en daarom zou je het volgende moeten doen (beproefde truc):

zet pc uit en router ook.

maak router een minuut stroomloos door de stroomkabel los te nemen.

sluit stroomkabel weer aan, start de router en laat 'm helemaal doorstarten.

dan pas de pc weer aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

routers zijn ook niet altijd even consequent, en daarom zou je het volgende moeten doen (beproefde truc):

zet pc uit en router ook.

maak router een minuut stroomloos door de stroomkabel los te nemen.

sluit stroomkabel weer aan, start de router en laat 'm helemaal doorstarten.

dan pas de pc weer aanzetten.

Heb het voor de zekerheid toch even geprobeerd maar ook dit blijkt niet de oplossing te zijn.

Enkel wannneer ik laptop opnieuw opstart lukt verbinding maken weer prima tot hij na bepaalde tijd weer uitvalt. Niet bepaald handig om het half uur opnieuw opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou nu de conclusie gerechtvaardigd kunnen zijn dat de atheros-adapter in je laptop brak is geworden. dat gebeurt wel eens vaker met die dingen.

handigste oplossing: koop zo'n mini usb-wifi-gevalletje (max 10 a 15 piek) en vergeet de ingebouwde adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.