Ga naar inhoud

Draadloze netwerkadapter inschakelen - BIOS


Tomaat9

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen!

Ik zit met een probleem met mijn netwerkadapter van mijn laptop. (HP HDX 18 1050 EB, Vista x64)

Deze schijnt niet meer te werken waardoor ik geen draadloze verbindingen meer kan maken. Via LAN werkt nog perfect.

Wat heb ik al geprobeerd:

- via de HP Wireless Assistant: daarin kan bluetooth en WLAN worden ingeschakeld. Deze knop werkt perfect, bluetooth staat ingeschakeld. WLAN staat wel vermeld maar staat op 'gedeactiveerd'.

- Apparaatbeheer: de draadloze netwerkadapter wordt herkend, staat op actief en vindt geen werkingsfouten. Al geprobeerd om in- en uit te schakelen maar maakt geen verschil.

Ik heb in de BIOS al rondgekeken of ik nergens een WLAN instelling kan vinden, bv in het boot menu en system settings, maar ik vind niets terug.

Ik vermoed dat het probleem opgelost zal zijn als ik in de BIOS die instelling kan terugvinden. Waar staat dat ergens? Of zijn er andere mogelijkheden om het probleem te verhelpen? OF heeft mijn draadloze netwerkkaart ons voorgoed verlaten voor een trip naar de eeuwige WLAN jachtvelden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bvrijwel zeker kan je dat niet in de bios regelen.

in apparaatbeheer in en uitschakelen heeft geen nut.

wat he wel kan doen: in apparaatbeheer installatie ongedaan maken, pc afsluiten en bij de herstart zal windows het ding fabrieksnieuw installeren.

draadloze adapters kunnen meestal softwarematig worden uit/aan gezet. niet zeker is dat die wifi assistant van hp dat daar buitenom kan regelen.

zit er op die laptop een fysiek knopje om wifi in/uit te schakelen?

zit er een toetscombi (fn + F2 bijv) die wifi schakelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.