Ga naar inhoud

Draadloze problemen


Kikix

Aanbevolen berichten

Goedenamiddag,

Als leek kom ik graag te weten hoe ik volgende problemen kan oplossen.

Huidige situatie :

- 1 router dlink draadloos aangesloten op 1 kleine laptop (draadloze verbinding ok sinds jaren) maar geen draadloze verbinding met printer (geen CD-rom aanwezig op kleine laptop om printer software te installeren),

- 1 desktop aangesloten op kabel en printer (niet draadloos, geen problemen sinds jaren),

- nieuwe laptop werkt niet draadloos en ook niet met kabel (foutmelding : instellingen laptop komen niet overeen met de vereisten van het netwerk)

Vragen :

- hoe kan ik de nieuwe laptop draadloos laten werken, zowel voor internet als voor printer ?

- hoe kan ik de kleine laptop draadloos op printer laten werken ?

Ondernomen acties:

- stekker van de dlink router 1 minuut uit stopcontact gehaald zonder resultaat

- de winkel raad ons een reset van de router aan maar ik heb schrik dat ik alles kwijt zal raken

- draadloze verbinding vanuit printer proberen te maken (type HP deskjet 3050 all in one J610 series) maar krijg foutmelding : WPD fout

Ik hoop dat ik voldoende informatie gegeven heb. Wie kan mij helpen aub ? Liefst in lekentaal :-)

Alvast bedankt.

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de drivers te installeren zonder de CD te gebruiken, kun je deze link gebruiken

Software- en driverdownloads HP Deskjet 3050 alles-in-één printer - J610a | HP®-ondersteuning

Ik heb alvast de keuze voor jouw printer gemaakt, dus je hoeft alleen de volgende stappen nog maar te volgen (Besturingssysteem etc.).

Dit kun je voor alles trouwens gebruiken. Het kan namelijk voorkomen dat de driver versies op de CD/DVD die wordt meegeleverd verouderd zijn. Dat ze bij HP dus updates hebben uitgebracht die je dan niet direct hebt.

Ik raad dus aan, altijd de drivers op internet te downloaden en te installeren.

Hiervoor moet jouw printer wel al draadloos met jouw Dlink router verbonden zijn. Dit kun je vinden in de handleiding van jouw printer hoe je dit moet doen. Heb je de handleiding niet meer, kun je deze ook weer op de website van HP vinden. Deze link, heeft een aantal categorieën van jouw printer, waaronder ook 'Gebruikershandleiding' (HP Deskjet 3050 alles-in-één printer - J610a | HP®-ondersteuning)

Ik zie nu ook dat je al hebt geprobeerd een WiFi verbinding op te zetten, maar je een WPD fout krijgt. Bedoel je hier niet een WPS fout? Een WPS fout betekend dat je de printer en de Dlink router zelf probeert te laten koppelen maar dit mislukt. Ik zou proberen om het wachtwoord handmatig in te vullen.

Als je eenmaal de printer via draadloos aan de praat hebt, kun je de printer via USB ontkoppelen van de pc. Je moet dan even de installatie opnieuw doorlopen (of misschien heeft HP wel een tooltje) om te printen naar een netwerkprinter in plaats van een vaste (via USB) printer.

De printer zal dan alleen nog maar stroom nodig hebben als kabel. De rest gebeurd via WiFi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp. Het is gelukt om de pc draadloos te verbinden met de printer. Nu heb ik enkel nog een oplossing nodig voor mijn nieuwe laptop die niet wilt verbinden met de dlink.

Kan iemand mij hier mee helpen aub?

Alvast bedankt.

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.