Ga naar inhoud

Dringend hulp nodig met router


asahbi

Aanbevolen berichten

hallo allemaal , ik heb een probleem dat nogal groot is ik hoop dat jullie kunnen helpen

Ik ben namelijk een "pro gamer" dus een goede verbinding die nooit faalt heb ik zeker nodig , maar nu ik terug bij mijn ouders een tijdje ga wonen en hier alleen de mogelijkheid heb om wifi te gebruiken is dit niet het geval als er iemand op internet zit en er zit bijna altijd iemand op internet bij ons blijft mijn spel haperen , niet alleen ik maar mijn teamgenoten worden hier gefrustreerd van

Heeft iemand hier een oplossing voor? kabel leggen gaat niet

Ik heb gehoord van die powerline adapters , maar ga geen geld uitgeven als dat niet werkt

mss een 2e router of iets waardoor ik een verbinding alleen voor mij heb ? heb niet veel of bijna geen verstand van deze zaken dus zou het appreciëren moest iemand kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een router kopen heeft geen zin omdat je dan een netwerkkabel moet aanleggen tenzij je tijdelijk netwerkkabel aanleg maar dan kan je evengoed rechtstreeks in de computer aansluiten.

Powerline is wel een oplossing maar ik raad dan wel van Belgacom powerline dat je in ieder Belgacom kan kopen tegen een faire prijs.

Nu is het wel zo dat Belgacom powerline 80 Mbps maar dat werkt veel beter dan powerline van bijvoorbeeld 500 mbps.

80 Mbps is ruim voldoende voor games.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe ligt het niet aan het WiFi dat je problemen hebt, maar aan de bandbreedte. En dan voornamelijk de uploadsnelheid.

Maar hier kun je in de router QoS voor instellen, wat staat voor Quality of Service. Hiermee geef je bepaald internetverkeer voorrang op ander internetverkeer.

Een goed voorbeeld is als je moet Ritsen op de (snel)weg.

Je komt van een 3 of 4 baansweg en dit gaat allemaal soepel. (Jouw WiFi, +/- 54 Mbits bij een oudere router of 300 Mbits bij een nieuwere)

Je moet alleen van een snelle 4 baansweg gaan ritsen naar een éénbaansweg. Hiervoor moet iedereen op de rem en moet je elkaar voorrang geven. (Jouw Router die het verschil qua snelheid tussen LAN en WAN gaat verdelen). Als de regel is dat eerst één auto van baan 1 mag, dan één auto van baan 2, dan één van baan 3 etc. Maar jij staat als 5e in baan 1, dan ben jij als 17e aan de beurt. Als daar een agent staat, en die laat eerst alle auto's van baan 1 voorbij en af en toe iemand van een andere baan. Dan ben je ineens als 5e al aan de beurt.

Op deze hele simpele manier uitgelegd werkt ook jouw Router. De voorrang regelt het QoS protocol. Je moet alleen even uitzoeken welke poorten het spel gebruikt om te verbinden. Die poorten geef je in bij de QoS instellingen van je router, zowel upload als download.

Als het goed is, gaat jouw router nu voorrang geven aan het verkeer over die poorten (waar het spel verbinding op maakt) en moet je weer soepel kunnen gamen.

Ter informatie:

Iets kopen om dit probleem op te lossen, zal weinig uitmaken. Het nog veel voorkomende B/G WiFi is nog steeds 54 Mbit/s. De meeste internetverbindingen qua downloadsnelheid zijn tot maximaal 30 Mbit/s. De uploadsnelheid is vaak een kwart van de downloadsnelheid, dus 7 a 8 Mbit/s.

Kortom, hetgeen wat de modem aan kan (30 Mbit/s download en 8 Mbit/s upload) is nog niets met wat het WiFi aan kan. De bottleneck zit hem dus waarschijnlijk in de uploadsnelheid, en om dit te managen (voorrang te geven) kun je QoS instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie uitleg :P maar ik denk niet dat het alleen aan het spel ligt , vroeger had ik hier geen last van alleen als iemand aan het downloaden was

De poorten die het spel gebruikt enig idee hoe ik dat moet uitzoeken? gebruikt mijn pc niet dezelfde poorten voor alles? en moet ik dan die QoS instellingen beneden op de pc doen waar de modem bevind of op mijn pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie uitleg :P maar ik denk niet dat het alleen aan het spel ligt , vroeger had ik hier geen last van alleen als iemand aan het downloaden was

De poorten die het spel gebruikt enig idee hoe ik dat moet uitzoeken? gebruikt mijn pc niet dezelfde poorten voor alles? en moet ik dan die QoS instellingen beneden op de pc doen waar de modem bevind of op mijn pc?

Het kan allerlei redenen hebben waardoor het voorheen niet zo was. Als je vroeger een website opende, dan was dit nog geen 1 MB aan data wat je moest downloaden (laat staan uploaden). Als je nu bijvoorbeeld facebook een paar uur gebruikt, dan heb misschien wel 30MB gedownload en ook wel 1MB geupload (want je hebt een continue verbinding open staan).

Dus dat het voorheen niet zo was kan best zo zijn omdat voorheen er minder gedownload en geupload werd. Tegenwoordig doet bijna elke software wel 'iets' uploaden ter verbetering van diensten of om informatie over jou te verzamelen (zonder dat je het in de gaten hebt).

Maar terug on-topic. Wat is het merk en type van je Router? En weet je hoe je op de beheer-pagina van je router moet komen?

- - - Updated - - -

Hoe je uitzoekt welke poorten jouw spel gebruikt, dit kun je op internet vinden.

Dit kan gaan van poort 1 tot poort 65535. Deze poorten zijn geen fysieke poorten waar je je internet in stopt, maar digitale poorten. Het openen van een website gebruikt bijvoorbeeld poort 80, en soms in combinatie met poort 443 (als je via https:// verbonden bent).

Jouw spel gebruikt hoogstwaarschijnlijk een aantal poorten om te verbinden. Neem bijvoorbeeld het spel World of Warcraft, deze gebruikt een aantal poorten zoals je op deze website ziet: http://portforward.com/cportsnotes/battlenet/wow.htm

Misschien staat jouw spel ook wel op deze website en kun je er meer over vinden. Ook kun je op die website vinden voor de meest bekende Router-merken hoe je moet Port-Forwarden, alleen zou ik die optie niet kiezen. Ik zou eerder gaan voor Quality of Service.

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.