Ga naar inhoud

email verdwijnt


TRIATLEET

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik heb 3 desktoppc's waar ik mee werk.2 hebben XP eentje win8.De laptop waar win8 opstaat heb ik de email app geinstaleerd met imap. De andere pc's via pop en relay (skynet).De email's komen willekeurig toe.Soms op de laptop (waar ze verdwijnen na lezen of gewoon bij het openen postvak in verdwijnen de emails).Ook moet ik op de andere pc's soms meerdere keren proberen om contact te krijgen met de emailserver.Graag ideetjesom dit op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je laptop waar Windows 8 op staat werk je met IMAP in de App Mail omdat POP3 niet ondersteund wordt klopt dat?

Als je op de andere computers je e-mail binnen haalt verdwijnen ze van de server.

Vanaf het moment dat je dan de e-mails gaat bekijken op je W8 laptop worden de mails daar ook verwijderd omdat ze op de server verwijderd zijn en dat komt dus omdat je IMAP gebruikt.

Je kan best Windows Live Mail installeren op je Windows 8 laptop en het account aanmaken via POP3.

Wat onderstaande betreft moet je in je volgende bericht vermelden over welke provider het gaat en welke foutmelding dat je krijgt.

Vermeld ook welk e-mailprogramma dat je daar gebruikt.

Ook moet ik op de andere pc's soms meerdere keren proberen om contact te krijgen met de emailserver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat ik op de w8 laptop geen pop kan selecteren.De mail app die ik gebruik is deze die standaard bij w8 geleverd wordt.De provider is skynet.ik probeer windows live te installeren.Wat betreft de foutmeldingen op de 2 xp's krijg ik vaak dat hij geen verbinding kan maken met de server.alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best dat we eerst het probleem omtrent je Windows 8 laptop proberen oplossen.

Dus installeer eens Windows Live Mail en maak je account aan met POP3.

Wat levert dat op?

Hello,

Kan ik met een meer deskundige dan ik skypen?

mvg

Lukt het niet om Windows Live Mail op je Windows 8 systeem te installeren en dan je account aan te maken?

Windows Live Mail kan je downloaden en installeren via deze link (klik erop).

Hoe je het account moet aanmaken zie je hieronder.

  • Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
  • Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
  • Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
    • Emailadres:vul enkel het deel van uw e-mailadres in dat voor het @-teken staat.
    • Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
    • Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
    • Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.

    [*]Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.

    Informatie over de server voor inkomende e-mail

    • Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    • Serveradres: vul imap.skynet.be in.
    • Poort: 993
    • Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    • Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

    [*]Voor pop3 pop.skynet.be en selecteer poort 485 met SSL-beveiliging

    [*]

    Informatie over de server voor uitgaande e-mail

    • Serveradres: vul relay.skynet.be in.
    • Poort: 587
    • Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    • Vereist verificatie: vink dit vakje aan.

    [*]Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Live Mail.

    Bron: E-mail instellen op uw mailapplicatie

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, Windows live mail geinstalleerd.

De mail werkt alleen met volgende instellingen (anders krijg ik altijd foutmeldingen)

ssl uit op in en uitgaande mail en standaardwaarden geselekteerd.

e mails ontvangen en zenden gaat maar idem probleem.De mails kan ik lezen maar verdwijnen van de server.kunnen dus na 15 min niet terug bekeken worden.

Melding:oude berichten worden verwijderd zodat nieuwe berichten..............................

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

e mails ontvangen en zenden gaat maar idem probleem.De mails kan ik lezen maar verdwijnen van de server.kunnen dus na 15 min niet terug bekeken worden.

Heb je de e-mails na ontvangst verwijderd in Windows Live Mail?

Indien je ze verwijderd worden ze ook op de server verwijderd.

Je werkt momenteel toch enkel op de computer met Windows 8?

Melding:oude berichten worden verwijderd zodat nieuwe berichten..............................

Kan je dat beter formuleren of maak er een printscreen van en plaats die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Clarkie,dat klopt ik ben nu gewoon aan het proberen om de mails die ik ontvang op mijn win8 laptop te bewaren.Ze komen binnen maar blijven niet staan.Ikzelf verwijder niets

maar ze zijn weg in alle mappen.Ook in de mappen alle e mails.Moet ik misschien hier een account aanmaken met pop ipv imap?

- - - Updated - - -

Na een paar minuten komt er een streep door de mail met bericht "de oude mails worden verwijderd op de server.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.