Ga naar inhoud

Hoe limiteer ik mijn gebruikersaccount?


Blue

Aanbevolen berichten

Hallo;

Ik zou graag mijn computer limiteren tot half acht of acht uur.

Ik weet dat dit mogenlijk is door kinderaccounts maar het probleem is dat ik de administrator ben.

Ik moet me cocentreren op huiswerk en toetsen dus zou het fijn zijn als ik mijn computer pas bruikbaar kan maken vanaf

een bepaald tijdstip.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als net afgestudeerde student kan ik je vertellen dat het limiteren van een PC niet gaat werken, want je zorgt er hoe dan ook toch voor dat je erop kunt werken.

Ik denk dat je onderliggende vraag eigenlijk is, hoe kun je jezelf focussen op je werk zonder afgeleid te worden van je pc of andere electronica.

Hetgeen ik deed was jezelf afzonderen in een ruimte zonder afleiding. Aangezien dat tegenwoordig vaak in geen enkele kamer meer kan vanwege gameconsoles, TV's, Telefoons, etc. Heb ik gekozen om de badkamer te gebruiken of de zolder. Ik forceerde mijzelf om hier om de dag (of elke dag) minimaal 2 uur in af te zonderen. Met enkele pauzes tussendoor van een paar minuten. Ik leerde dan 20 minuten tot een half uur, en deed daarna iets wat ik leuk vondt voor 5 minuten. Bijv even Facebook bekijken of een klein spelletje op m'n telefoon. Als het maar niet langer duurde als 5 minuten.

In het begin ging dit voor mij erg slecht, maar na een paar dagen begon ik daadwerkelijk te merken dat het leren leuker werd, omdat je jezelf een soort van beloond. 30 minuten leren beloond in 5 minuten iets leuks doen. En dit voor 2 uur lang.

Laat ik het zo zeggen dat door deze methode voor mij toe te passen ik een 4-jarige opleiding heb kunnen afronden in 2,5 jaar. Soms heb ik door deze methode toe te passen hele rapporten (150+ pagina's) gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt leroy,

Fijn dat je de onderliggende vraag hebt gevonden :) want dat was wat ik ongeveer bedoelde.

Misschien heb je wel gelijk en is het beter als ik ergens zonder al die afleiding werk.

Tenslotte stoorde mijn ipad me geweldig tijdens mijn examens in juni!

Maar hoe kon je dan studeren in de badkamer als ik vragen mag?

Groetjes tibo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met behulp van boeken, notities, samenvattingen etc. OP het moment dat je het lesmateriaal digitaal hebt, dan heb ik dat uitgeprint. Bij ons ging het vaak om enkele A4'tjes aan lesmateriaal, dus dat is nog wel te doen. Als het vaak veel A4'tjes worden, dan printte ik het op school uit. Dit is stukken goedkoper.

Samenvattingen maken van hoofdstukken is soms wel lastig, maar vaak weet je wel wat de belangrijkste informatie is uit stuk. Je kunt de informatie dus filteren. Bij ons kregen we ook vaak een "course reader". Dit is een document aan het begin van het semester wat de docent opstelt. Hierin staat de gehele leidraad in van het hele jaar. In principe konden wij hieruit opmaken wat we wel en niet moesten leren.

En iets heel belangrijks, ezelsbruggetjes maken en delen met je medestudenten. Grote kans dat zij ook andere ezelsbruggetjes hebben gemaakt en het met jou delen. Bij ons waren de ezelsbruggetjes altijd wel grappig of klonken ze grappig. Bijv. in de les Scheikunde: "HNOFClBrI" Dit zijn alle elementen die qua 'gewicht' anders zijn dan de andere elementen. H2, O2, etc.

Later ook bijv. het bruggetje: "NNAABSUR", dit stond weer voor alle vereiste elementen van een 'use case' (bij software ontwikkeling). En ga zo maar door. Als je dit moet instuderen zoals het in de boeken of ander lesmateriaal wordt genoemd, ga je dat nooit onthouden. Een ezelsbruggetje onthoud je vaak wel, en door dit bruggetje krijg je de eerste letter van elk element. Je moet dan alleen even onthouden waar welke letter voor stond. En hierbij kun je natuurlijk enigszins iets veranderen door synoniemen te gebruiken.

En gewoon alle apparaten uitzetten tijdens het studeren, dit zorgt voor te veel afleiding. Zo is er ook een standaard tijd waarna de spanningsboog verdwijnt, namelijk 20 minuten. Na bijv. 20 minuten in een gesprek te hebben gezeten weet je niet meer wat er in de eerste 2 a 3 minuten is verteld. Daarom geforceerd een pauze inlassen van een paar minuten om de 20 a 30 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.