Ga naar inhoud

internet kabel werkt en draadloos niet


bm.silverlake

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Een week geleden was ik hier voor mogelijke malware,en nu ben ik hier met een vraag over internettoegang.

Mijn PC werkt op internet toegang via draadloze manier.Rechtsonder in het beeldscherm is een icoon met ïnternettoegang". De naam van jouw router staat dan bovenaan,en er stata "evrbonden".

Namen van andere routers uit de buurt pakt ie wel op,maar met verbindingen die middelmatige tot slecht zijn,en je moet die W.E.P/W.A.P etc. codes hebben om er toch op in te loggen.

de Wifi van mijn telefoon pakt ook dit signaal van mijn router op,en onder de wifi instellingen staat diezelfde lijst met namen van routers.

duidelijk?

Vanmiddag valt de draadloze internettoegang uit,en zowel pc als wifi van de telefoon werken niet.

Bij de PC staat nu nog maar 1 enkele naam in de anders lange lijst met routernamen. "***kop" Een naam die ik ook nog niet eerder in de lijst ben tegengekomen.

Bij de wifi instellingen staat ook die naam, terwijl er anders ene langere lijst met namen staat.(met de naam van mijn router bovenaan) .

Ik dacht eerst aan een algehele storing, maar nu ik de PC op de ouderwetse kabel heb aangesloten,werkt internet prima,en herkent de pc mn router weer.

Er is dus geen storing, internet werkt prima, alleen in de lijst van draadloos (pc) en wifi ( telefoon) ,komt de naam van ,mn router niet voor, en staat dus alleen die ene sprekende naam in de "lijst".

Iemand een idee wat het wél is,behalve heel raar en vervelend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen signaal ziet van de router dan is er iets mis met de router, ook al kan je met netwerkkabel op internet.

Sommige router hebben een wifi knop aan boord. Kan je dat even checken?

Maar het kan ook zijn dat de router aan het begeven is en dan zit er niks anders op dan de router terugsturen indien je garantie hebt ofwel een nieuwe kopen.

Kan je merk, model en type van de router opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gangbare handelingen heb ik gedaan : de wifi knop aan/uit , router aan/uit zetten met 30 min. ertussen, via configuratiescherm de verbinding checken,en opnieuw instellen. Maar bij "draadloos netwerk toevoegen accepteert ie m niet.

Wanneer de router het aan het begeven is, dan blijft het vreemd dat ik in het netwerkcentrum normaal wel een hele lijst met wifi aansluitingen zie,waarbij die van mezelf bovenaan staat,en er nu maar 1 naam te zien is.

En ook op mn telefoon zie ik bij de wifilijst maar 1 naam.

Hier de gegevens: Thomson TG 712

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan blijft het vreemd dat ik in het netwerkcentrum normaal wel een hele lijst met wifi aansluitingen zie

Dat zegt niks.

Verwijdert uw router en als het terug komt dan is het OK maar als je geen signaal krijgt dan zal het ook niet terug komen.

Het is absoluut niet nodig om router gedurende 30 min uit te zetten.

Een paar seconde is ruim voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het niet helemaal duidelijk,maar ik zal het anders uitleggen,en ik heb ook iets opmerkelijks geconstateerd.

In de pc zit een draadloos internet ontvanger,en die zoekt het signaal van je router.

Omdat jouw router het dichts bij is,is het signaal het sterkst,en je kan de verbinding maken n.a.v een PSK (o.i.d) wachtworod.

Die pc.-ontvanger ziet ook andere routers in de buurt,en ook die SSID namen staan in de lijst van je internetopties/draadloos verbinding maken/netwerk toevoegen optie.

Ik zag altijd zn lijst met zeker 4,5,6 namen. Nu staat er dus maar 1 naam,eentje die ik niet eerder heb gezien EN eentje die een nogal aparte naam heeft. Wie noemt zichzelf k-u/tkop.

Dat is het PC gedeelte.

Ook in de telefoon zit een ontvanger,en ook die ziet nu alleen nog maar die éne SSID.naam.

Dat komt op mij vreemd over,want zou mijn router stuk zijn,dan zou er achter de routernaam "signaal slecht"of "buiten bereik"o.i.d. staan.

En dan zou ik hoe dan ook gewoon wel de andere SSID.namen uit de buurt moeten zien.

Maar nu dit:

Gisteravond heb ik de router UITGESCHAKELD. heel rigoreus, alle stekkertjes die eraan zitten eruitgehaald.

En toen mijn telefoon gecheckt. De telefoon pakt vanaf dán wel alle andere routers uit de buurt weer op.

Vanochtend heb ik de router weer aangesloten,en zowel PC als telefoon pakken nu alleen die éne rare naam op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je in een bijzonderst raar geval zit.

Voorlopig ga ik vanuit dat uw router nog werkt.

Kan je een screen maken van de lan-gedeelte van uw router eens geven?

Thomson TG 712 is dat een router van uw provider of van u zelf?

Zo nee, heeft de provider een modem/router geplaatst?

Wie is uw provider?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

de router Thomson TG 721 is van de provider,en dat is "online.nl"een onderdeel van Tele2..Maar of die providers bekend zijn in Belgie,weet ik niet.

"online"is wat je noemt budget, maar je krijgt hetzelfde als bij de tele2. Verschil is dat je alles zelf moet plaatsen.

de router is dus opgestuurd,en ik heb m geplaatst.

Dit is de router: thomson TG712 ADSL2+ with integrated modem Voice over IP Gateway in van op Aliexpress.com

Ik heb m al 5 jaar,en nog nooit problemen gehad. De internetverbinding is beslist snel .

Overigens: de telefoon is NIET gekoppeld aan mijn internet abbonement. Het gaat dus over een losse telefoon,en over een losse internetverbinding.

Waar kan ik het lan gedeelte van de router vinden? Dan stuur ik enkele fotos door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,Update, als iemand ook maar een idee,suggestie of tip heeft,of het zelf meegemaakt, reageer a.u.b.

Samenvatting:

1. Draadloos internet valt uit. ( 09-09-2014 rond 14

2. Via de kabelaansluiting werkt de internetverbinding wél.

3.enkele handelingen die ik doe: . wifi knop aan/uit. router aan/uit, en via het netwerkcentrum/internetopties/draadloos netwerk toevoegen, probeer ik middels mijn SSID en wachtwoord W.a.P/P.S.K (te vinden op de sticker op de router) mn draadloos weer toe te voegen,maar de pc accepteert t niet. Er gebeurt niets,geen venster met een boodschap,geen waarschuwing,

4..In het netwerkcentrum met de draadloze netwerkverbindingen met de lijst SSID namen ,die van mij,en die van netwerken uit de buurt die binnen bereik zijn,staat nu maar 1 naam. "k-u.t/kop.Terwijl er normaal in die lijst minstens 4,5 SSID namen staan,die van mij (de thomson) bovenaan.

5. Ik check de mobiele telefoon. Ook de wifi op de telefoon geeft mijn SSID niet weer, maar wél die k.tkop!!Ook hier alle andere namen van netwerken weg, en alleen die van k..k..p

6. Telefoon en internetabonnement zijn niet aan elkaar gelinkt.Mijn internetabonnement is van "online.nl"een onderdeel van tele2, en mijn foon is van de kpn.

7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7.Wanneer de zender in de router stuk zou zijn,dan is de ontvanger in de pc nog heel,en zou die wel andere netwerken uit de buurt die binnen bereik zijn moeten weergeven.

8. Wanneer de pc ontvanger stuk is,dan is t vreemd dat ie wel die k.u..k.p weergeeft.

Savonds probeer ik iets uit: ik haal álle stekkertjes uit de router, en daarmee is het een dood kastje geworden.

9. Ik check de telefoon: Die geeft nu wél weer een lijstje namen van netwerken uit de buurt weer.

Vandaag, 10-09-2014,smorgens 08.00 u.:

10. Ik sluit router aan start de pc op, en nu zien zowel pc (aan de kabel,) en de telefoon wéér alleen die ene naam : k..k.p!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.