Ga naar inhoud

Internet Snelheid


bosss

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Al geruime tijd heb ik problemen met m'n internet verbinding.

Soms werkt het gewoon prima, lekker snel, maar vaak genoeg is het enorm traag, of laad hij de pagina helemaal niet.

Nu is het zo dat mijn laptop daar af en toe nogal de dupe van is, en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Ik vroeg mij dus ook af, wat mag ik verwachten van mijn internet abonnement?

Momenteel zit ik bij Telfort, https://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-basispakket/?&omn_ic=banner:sb:Internet,-TV-&-Bellen-van-Telfort:139824:Pluspakket-Koper.

Ze beloven mij 30 Mb/s down, 3 Mb/s up.

Nu werkt m'n internet op het moment even goed, dus dacht ik, kom, laat ik er een speedtest overheen gaan.

Geen idee of dit een betrouwbare site is: Speedtest | Onafhankelijke Internet Snelheidstest, maar dit kwam eruit:

post-39365-1417705782,6995_thumb.png

Heb werkelijk geen idee of dit er iets mee te maken heeft dat m'n internet soms zo extreem langzaam is, maar dat ik 3x zo weinig krijg, als ze beloven, zegt natuurlijk wel iets.

Overigens heb is dit probleem ook al meermaals voorgelegd aan de klantenservice van Telfort zelf.

Elke keer wordt ons verteld: 'Ja meneer, u heeft ook 10 apparaten aangesloten op uw wifi netwerk, dat kan zorgen voor vertragingen. We kunnen uw wifi wel op een ander kanaal zetten, dat kan helpen'.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit waar is, want kom op, hoeveel is 10 apparaten nou nog, vandaag de dag?

Heb meer het idee dat het als smoes gebruikt wordt tegen mensen die er niet zoveel verstand van hebben, waar ik helaas ook onder val.

Vandaar dat ik jullie om hulp vraag, er moet toch íemand zijn die er wél verstand van heeft ;)

Groeten,

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marcel,

Elke keer wordt ons verteld: 'Ja meneer, u heeft ook 10 apparaten aangesloten op uw wifi netwerk, dat kan zorgen voor vertragingen. We kunnen uw wifi wel op een ander kanaal zetten, dat kan helpen'.

Nu vraag ik mij af in hoeverre dit waar is, want kom op, hoeveel is 10 apparaten nou nog, vandaag de dag?

Heb meer het idee dat het als smoes gebruikt wordt tegen mensen die er niet zoveel verstand van hebben, waar ik helaas ook onder val.

Zie onderstaande "second opinion":

  1. Invloed van je Wi-Fi op internetsnelheid en scroll naar Stoorzenders.
  2. deze handleiding ga naar pagina 3 -> Snelheid van de internetaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.