Ga naar inhoud

Internet valt vaak uit, duurt lang voor wifi in gang schiet


Roelland

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb de laatste tijden serieus problemen met mijn wifi. Vaak valt het internet weg voor enkele momenten (meestal enkele seconden tot minuten). Soms heb ik een hele voormiddag hier geen last van, en op andere momenten is het letterlijk om de 5 a 10minuten dat het internet eens wegvalt. Sinds kort heb ik nog een bijkomend probleem, als ik mijn laptop terug opstart (uit slaapstand) duurt het enkele minuten voor ik op het internet kan. Vroeger kon ik dit direct.

Ik heb al eens naar telenet gebeld, zei zeggen dat ze geen problemen kunnen zien. Verder heb ik al eens de kabel uit mijn router getrokken, enkele ogenblikken gewacht, en hem dan terug opgestart.

Nou ik ken er niet zo heel veel van, maar blijkbaar heb ik een heel slecht signaal (http://www.speedtest.net/result/3836436209.png ). Ik zit nogtans helemaal niet ver van de router, en vroeger had ik hier nooit problemen mee! (laptop is ondertussen wel al 4jaar oud, maar ik heb nog nooit problemen met mijn laptop gehad).

Wie kan mij helpen :)?

Groetjes,

Roelland

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat speedtest overzicht geeft de hoogste data-overdrachtsnelheid weer, en zegt niks over het signaal. op het plaatje is dat 5 streepjes, dus uitstekend (op het moment van dat plaatje dus).

wat je eens kan doen: ga configuratiescherm-apparaatbeheer. rechtsklik in de lijst op je belkin wifi-adapter en kies: verwijderen (heet soms: installatie ongedaan maken)

schermen netjes afsluiten en de pc echt herstarten (dus géén slaapstand!). bij herstart zal windows de adapter nagelneu installeren, en heel vaak is dat afdoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat speedtest overzicht geeft de hoogste data-overdrachtsnelheid weer, en zegt niks over het signaal. op het plaatje is dat 5 streepjes, dus uitstekend (op het moment van dat plaatje dus).

wat je eens kan doen: ga configuratiescherm-apparaatbeheer. rechtsklik in de lijst op je belkin wifi-adapter en kies: verwijderen (heet soms: installatie ongedaan maken)

schermen netjes afsluiten en de pc echt herstarten (dus géén slaapstand!). bij herstart zal windows de adapter nagelneu installeren, en heel vaak is dat afdoende.

Oké ik heb dit gedaan, ik zal de volgde dagen wel merken of het al dan niet gewerkt heeft! Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Typ eens in start: "Draadloze netwerken beheren" (druk op enter).

Verwijder dan het draadloze netwerk waar er problemen mee zijn. (probeer opnieuw te verbinden)

2. Mocht dit niet lukken, open dan de opdrachtpromt -> als administrator en typ volgende commando's (je moet wel verbinding hebben met het netwerk)

ipconfig /renew (enter)

ipconfig /release (enter)

- - - Updated - - -

3. Open het opdrachtprompt als administrator

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste 2 geprobeerd, spijtig genoeg hebben die niet veel geholpen.

Ik wou de 3e doen, maar nu zit ik met een probleem... ik kan deze niet uitvoeren! Ik had 2 accounts op mijn pc, 1 die ik altijd gebruik en 1 admin account (beide waren administrator). Ik heb nu de admin account verwijderd, dus ik heb maar 1 account die administrator is. Maar spijtig genoeg lukt het nog altijd niet op dit uit te voeren.

33acqhi.png

2iau3r8.png

Wat nu :x?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ziet er allemaal normaal uit.

Kan je eens testen of je ook uitval hebt met een bekabelde verbinding tussen de router en de pc?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.