Ga naar inhoud

IPcamera via Wifi-router en TELENET


erikT

Aanbevolen berichten

ik heb 2 IPcamera's die op het interne netwerk verbonden zijn via wifi, maar meer dan de beelden opvragen via de browser ( 192.168.99.201:1061 ) lukt niet.

Installatie:

TELELENET (docsis ) modem 192.168.0.1 verbonden via UTP naar D-link router 192.168.0.247

port Forwarding 192.168.0.247 poort 1061 en 1062 staan actief op modem

D-link router 192.168.99.1 met draadloze verbindingen voor laptop etc + de IPcam's

vrtual server IPcam01 192.168.99.201:1061 en IPcam02 192.168.99.202:1062 staan open.

CAMERA's:

SMTP.telenet.be poort 587 met authentication TLS user en password zijn ingevuld op de camera

GTW 192.168.99.1 http port 1061 en 1062

P2Pcam's kan ik bekijken als de laptop is verbonden via de D-link, maar verder lukt er niets, geen mail verzenden, niet contacteren van buitenaf (78.22.xxx.xxx:1061 ).

Al heel wat forums bekeken maar nog geen oplossing gevonden.

Wie weet raad....

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde even voordat ik de situatie een beetje in beeld had.

Camera's bekijken via extern ip-adres

De eerste vragen die ik me afvroeg was of de poorten wel gebruikt konden worden bij Telenet, aangezien deze een aantal poorten blokkeert. Maar dit is geen probleem.

De volgende dingen die je even moet controleren zijn:

Naar welk ip-adres worden de poorten 1061 en 1062 verwezen in de Telenet modem? Deze moeten beide verwijzen naar het IP-adres 192.168.0.247.

Vervolgens moet je ook deze poorten forwarden in je D-link router en naar de juiste apparaten. Controleer of je de juiste poorten gebruikt, en ze niet door elkaar gooit. Dat je dus IPcam01 niet op poort 1062 forward op je D-link Router.

Probeer om er zeker van te zijn een laptop te verbinden met de Telenet Modem en probeer dan eens via de browser 192.168.0.247:1061 of :1062 te benaderen. Als dit werkt, dan weet je dat die D-link router goed is ingesteld. Dan kun je die in ieder geval uitsluiten van problemen.

Daarna probeer je op je 78.xxx.xxx.xxx adres te verbinden. Dit zou eigenlijk direct moeten lukken. Als dat niet werkt, dan kun je altijd via deze tool controleren of jouw poorten ook ECHT wel open staan.

Het mailen van camera beelden

Wat betreft het niet kunnen mailen dat zou kunnen komen omdat jouw IP camera's geen DNS hebben gekregen of deze zijn niet ingesteld. Om smtp.telenet.be te kunnen benaderen moet je naamomzetting gebruiken en dus de DNS instellingen goed hebben staan. De DNS instellingen zijn vaak hetzelfde als het gateway ip-adres (192.168.99.1 in jouw geval). In de D-link router moet de DNS dan weer verwijzen naar 192.168.0.1, en in de Telenet modem moet de DNS weer ingesteld staan op automatisch, omdat je deze instellingen van je provider krijgt.

Laat maar even iets weten of het is gelukt, of waar je nog tegenaan loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met 1 camera is het gelukt, maar ik heb de indruk dat de poorten bij telenet soms worden gesloten, met uw tool staan ze soms open en daarna weer gesloten zonder ik hier iets verander.

Zijn er standaard poorten welke ik zou kunnen gebruiken? de open poort die ik nu gevonden heb is 50081 ( op modem range 50080 tem 50089 open,en toch maar 1 toegankelijk )

Naar DNS moet ik nog kijken, dat lijkt me weer iets moeilijker.

Alvast bedankt

aangepast door erikT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige dat ik weet is dat Telenet vaak moeilijk doet als je poorten wil openen. Op deze pagina staan de poorten die Telenet blokkeert, maar zoals ik al zei, ik heb geen kennis van telenet dus ik weet ook niet of andere poorten (of welke poorten) werken.

Het instellen van die DNS zou je gewoon in de IPcamera's moeten kunnen regelen. Dat zou op dezelfde configuratiepagina moeten staan als het instellen van een statisch IP-adres (static ip).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.