Ga naar inhoud

Laptop vindt internetverbindingen niet bij opstarten vanaf USB


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn eerste post hier, zag nog niet een dergelijke vraag staan. Waar ik mee zit is het volgende. Ik heb voor mijn werk een telestick om vanuit thuis te kunnen werken. Hiermee moet ik dan mijn pc/laptop vanaf de USB opstarten. Het systeem zoekt vervolgens dan naar mijn smartcard, welke ik ook met een cardreader aan mijn laptop heb gekoppeld. Tot zover alles goed. Echter, op dit moment zijn er dan geen internetverbindingen beschikbaar geeft het systeem me aan. Ik kan dus niet feitelijk inloggen op mijn werk.

Wat feiten/kenmerken:

- De laptop waar ik het nu op probeer is een Windows 8 laptop

- Ik heb zowel een bekabelde als draadloze verbinding geprobeerd. Beide functioneren wel als ik 'normaal' opstart.

-Ik heb ook nog een oude Windows 7 PC, daarmee kan ik wel inloggen. Aan de stick op zich ligt het dus niet.

Kan het zijn dan de netwerkkaart bij mijn Windows 8 laptop niet ingeschakeld is als ik van een USB opstart? Of heeft iemand een ander idee wat dit zou kunnen zijn, en hoe dit opgelost kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ferry1983,

:welkom: op PCH!.

Ik heb voor mijn werk een telestick om vanuit thuis te kunnen werken. Hiermee moet ik dan mijn pc/laptop vanaf de USB opstarten. Het systeem zoekt vervolgens dan naar mijn smartcard, welke ik ook met een cardreader aan mijn laptop heb gekoppeld. Tot zover alles goed. Echter, op dit moment zijn er dan geen internetverbindingen beschikbaar geeft het systeem me aan. Ik kan dus niet feitelijk inloggen op mijn werk.

Ik zou eerst contact opnemen met de "ICT-Beheerder en/of Support" van het werk, normaliter wordt er ondersteuning aangeboden door de werkgever xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.