Ga naar inhoud

lastig om stabiel internet te krijgen


florus

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Een paar maanden geleden ging ik op een grote reis met veel mooie plannen in het vooruitzicht.

Nu is het een aantal maanden verder en een heel aantal plannen zijn mooie herinneringen en foto's geworden. Helaas blijkt het veiligstellen van deze foto's in dropbox niet zo makkelijk. .

Het volgende is er aan de hand. De laptop die ik mee heb, een dell latitude e6400, kon eerder gewoon op wifi. Tegenwoordig ziet hij het draadloze netwerk wel. Maar als je op connect drukt of het wachtwoord intypt dan zegt hij direct dat hij geen verbinding kan maken. Ik heb al geprobeerd hem opnieuw te installeren, bij apparaat beheer hem geuninstalleerd en geherinstalleerd. Maar geen resultaat hij ziet ze dus wel maar connect niet.

Toen bedacht ik een oplossing, via een usb kabel maak ik nu een hotspot van mijn telefoon die ik op wifi aansluit. Dit werkte eeerst goed maar nu maakt hij al moeilijk contact met mijn mobiel en als hij contact heeft raakt hij na enkele minuten het internet kwijt. Hij is dan nog wel geconnect met het netwerk maar zegt geen internet te hebben. Pas als ik de laptop opnieuw opstart maakt hij weer contact. Wie kan mij redden? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Aanpassen DNS servers

Open Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen en rechtsklik op je draadloze netwerk.

Klik op Eigenschappen.

Klik in de lijst op Internet protocol versie 4.

Klik op Eigenschappen.

Klik op het rondje voor "De volgende DNS-serveradressen gebruiken".

Vul bij eerste adres in: 8.8.8.8

Bij tweede 8.8.4.4

Zet vinkje bij "Instellingen tijdens afsluiten valideren"

Klik op OK.

Je hebt dan als DNS servers de servers van Google, die zeer betrouwbaar zijn en niet afhankelijk van de plaatselijke provider of router.

2) Als stap 1 niet heeft gewerkt - resetten van Winsock:

Ik ga er vanuit dat je Windows 7 hebt?

Klik op de startknop.

Typ in het zoekvak:

cmd

Bovenin het menu verschijnt dan ook "cmd",

rechtsklik daarop en klik op "Uitvoeren als administrator".

In het zwarte scherm achtereenvolgens intypen:

netsh winsock reset catalog

netsh int ipv4 reset reset.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.