Ga naar inhoud

Mijn Asus RT-AC68U werkt niet met mijn Cisco modem?


Octaaf

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben reeds verhuisd en heb nu een abbonement van Ziggo met een cisco modem in de meterkast en een Asus RT-AC68U Router op de 2de verdieping zodat ik hier ook wifi heb.

Maar als ik mijn PC verbind (bedraad) met de router dan valt om de 2 minuten het internet op mijn router uit (dus ook wifi), lampje stopt met branden en 20 seconden later brandt hij weer. en zo gaat dat maar door.

Maar als ik de kabel uit mijn PC haal dan blijft de router het wel gewoon doen. Ik heb ook geprobeerd om de kabel van het modem rechtstreeks in mijn PC te doen en dan werkt hij ook gewoon goed.

Ik heb hem gewoon op de WAM poort aangesloten.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou je moeten concluderen dat er iets niet goed zit in de netwerkpoort van de router.

ik neem aan dat er vier netwerkpoorten in de router zitten: is het in alle vier hommeles?

de router al eens een minuutje van de stroom gehaald (niet alleen uitzetten, maar stroomkabel losnemen), en pas na volledige herstart van de router de kabel naar de pc inpluggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel Asus RT-AC68U als access-point want je kan geen twee actieve router hebben.

Eerste afbeelding ziet je pijl reperator maar je moet access-point kiezen.

Reperator is bedoeld om draadloos een verbinding maken met een ander router of draadloos punt.

Netwerkkabel in de wan aansluiten.

Dan onderstaande bij lan in vullen maar dan met Ziggo IP adres en die weet ik niet van buiten.

Als ziggo IP adres bijvoorbeeld 254.125.0.1 dan vul je IP adres asus 254.125.0.171

post-6829-1417706002,6493_thumb.jpg

post-6829-1417706002,7_thumb.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mannen.

Heb ik geprobeerd wat je zei falstring, maar zonder resultaat.

Ook heb ik naar jou geluisterd stegisoft. hij stond eerst op wireless router mode bridge en heb hem naar access point mode gezet en het IP address aangepast. Maar helaas zonder resultaat.

Ik heb het net met een switch geprobeerd en heb precise het zelfde probleem. Paar minuten internet, 20 seconden geen internet.

Ook krijg ik achter op mijn pc bij de Ethernet aansluiting een groen lampje als ik hem via de router/switch aansluit en een oranje als ik hem rechtstreeks aansluit.

kan het zijn dat de kabel niet helemaal goed is. hem namelijk zelf 1 connector erop gezet..

Alvast bedankt voor jullie hulp.

post-49841-1417706006,091_thumb.jpg

post-49841-1417706006,1376_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heb ik naar jou geluisterd stegisoft. hij stond eerst op wireless router mode bridge en heb hem naar access point mode gezet en het IP address aangepast. Maar helaas zonder resultaat.

Het moet werken want het staat bij mij ook zo ingesteld.

Pak een laptop en verbind met de korte netwerkkabel aan Cisco router.

Open cmd en dan type je achter > dit: ping -t Euwagen24.de

Laat dan zo'n een tweetal minuten lopen.

Dan stoppen met CTRL + C

Onderaan ziet je pakket verzonden en ziet je daar ook fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst de test van je uitgevoerd stegisoft en hij gaf geen fout meldingen aan.

Het lag toch aan mijn connector. Ik heb hem eraf geknipt en een nieuwe op gemonteerd en nu deed hij het wel.

Toch vreemd dat hij geen problemen gaf als ik hem rechtstreeks in mijn pc stopte, maar wel als ik hem via mijn router of switch ging koppelen.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties en hulp.

Tot de volgende keer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik heb hem te snel als opgelost gemarkeerd:)

Mijn bedraden verbinding doet het uitstekend, maar nu mijn wifi nog.

Als ik van beneden kom, waar mijn modem staat, dan heb ik volle wifi bereik, ga ik naar boven, waar mijn router staat, heb ik maar 1 streepje.

Dan moet ik met mijn tel "network vergeten" en dan opnieuw verbinding maken met mijn wifi om vol bereik te krijgen.

Ga ik daarna weer naar benden, heb ik het zelfde probleem weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.