Ga naar inhoud

mijn Range Extender blijft met zijn eigen 'naam' uitzenden ipv die van mijn router


John Vitters

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sitecom Router (de WLR-6100 N900 X6), maar die trekt het toch niet tot de zolder. Vandaar dat ik een Range Extender van Sitecom heb aangeschaft (de WL-330). Ik heb voor het inrichten van de range extender de instructies tot de letter gevolgd. Ik heb dit nog eens gecontroleerd met hun instructie video (zie Hoe installeer je de WL-330 Range Extender? - YouTube). Maar ipv dat de range extender het signaal van mijn router versterkt, komt hij met zijn eigen netwerk in de lucht (Sitecom_xxxxxx, waarbij xxxxxx een van de fabriek af gegenereerd hexadecimaal getal is) naast het bestaande netwerk van mijn router. Da's nou net niet de bedoeling. Wat moet ik doen om hem het signaal van de router door te laten sturen?

Alvast van harte bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

John.

aangepast door John Vitters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft, bedankt voor je reactie.

Mijn provider is Ziggo. Maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt, aangezien ik perfect WiFi en internet heb via mijn router met alle apparaten in huis (laptop, mobiel, tablet, WII).

Maar door je vraag realiseer ik me wel dat ik niet langer de Sitecom router gebruik, maar de Ziggo router. Dat is er een van Cisco, type EPC3928AD. Maar dan nog mag dat niet uitmaken. Toch? Het gaat er om hoe de range extender zich gedraagd.

Vorige maand, toen ik nog niet op Ziggo zat, deed hij het ook al niet. Toe dus nog met de Sitecom Router. Nu ik het weer geprobeerd heb, doet hij het nog steeds niet, maar nu met de Ziggo/Cisco Router.

Misschien zit het in mijn verwachting dat de Range Extender zich puur als een signal booster moet gedragen en niet een apart wifi netwerk moet opzetten. Maar dat is wel wat ik heb begrepen van alle teksten omtrent range extenders. Dus ik snap niet waarom het zo niet bij mij gedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Falstring. De situatie wordt er niet mee opgelost, maar in jouw instructies stond wel een extra tip (kijken bij "MODE: Universal Repeater" of de status op "Connected" staat. Mooi dat ik dat nu kan controleren. En inderdaad staat hij op connected. Daarna de stap met de DHCP server en klaar is Kees. Echter dan heb ik nog steeds de situatie dat mijn extender met een 'eigen' ESSID uitzend en niet die van de router (de bron). Jammer.

- - - Updated - - -

Bedankt voor ook deze handleiding, stegisoft. Maar deze kende ik al. Het enige wat in deze extra is dan alle andere is dat hierin de tip wordt gegeven om een eigen herkenbare ESSID op te geven. Hiermee bevestig je eigen mij vermoeden dat een range extender toch een eigen wifi in de lucht brengt met een eigen naam. Wat ik zou willen dat ik, ongeacht waar in huis dat ik mij bevind, ik altijd met 1 en dezelfde wifi netwerk verbind en ik niet hoef na te denken of ik misschien op zolder verbinding moet maken met een ander wifi netwerk omdat daarvan het signaal sterker is. Ik wil dat het van zelf gaat, onder dezelfde naam. Zoiets gebeurt ook in kantoorpanden waar ze wifi hebben. Ik kan met mijn laptop door het hele pand lopen en blijf verbinding houden, zonder dat ik van wifi netwerk hoef te switchen en mogelijk zelf opnieuw een wachtwoord moet ingeven voor dat andere netwerk.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.