Ga naar inhoud

Mobile url naar RSS feed?


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen om 3mobile sites te converteren naar een RSS feed? Ik heb Feedity gevraagd, dochmoet een totaal pakket aanschaffen en dat nu net privé niet nodig!

Ik wilgraag, i.v.m. defraaie opmaak van mobiel naar RSS, de volgende 3 url's ontvangen.

Telegraaf + AD.nl, Het laatste nieuws, sport en showbizz, 24uur per dag meer dan 200 nieuwsitems + NOS.nl - Nieuws, Sport en Evenementen op Radio, TV en Internet | Nederlandse Omroep Stichting

Ik kan niet een juisteconvertor vinden om het zelf te doen, ik moet steeds weer hele pakketten aanschaffen!

Of misschien iemand eenadres waar ik dit kan vragen of een website waar ik deze 3 mobile url’s kanomzetten naar RSS feeds?

Bijlage 3 = RSS feed AD en Bijlage 4 = RSS feed AD van de mobiele site.

Bijlage 5 = RSS feed NOS en Bijlage 6 = RSS feed NOS van de mobiele site.

Bijlage 4 + 6 is de uitvoering welke ik graag zou willen hebben!

Bij voorbaat dank!

post-49676-1417705854,3537_thumb.png

post-49676-1417705854,4105_thumb.png

post-49676-1417705854,4682_thumb.png

post-49676-1417705854,5212_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ik even aangeven wat een RSS feed is. Een RSS feed is een (vaak) op XML gebaseerd formaat om berichten te distribueren van een bepaald netwerk om zo op de hoogte te blijven van het nieuws.

De linkjes die je aangeeft zijn totaal geen RSS feeds, een RSS feed heeft namelijk bijna geen opmaak. Jouw linkjes (en plaatjes) zijn mobile layouts die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten zoals een smartphone of tablet waarbij veel opmaak verwijderd is. Als voorbeeld: dit is één van de RSS feeds van de Telegraaf: Telegraaf.nl (kijk maar eens in de Bron hoe de structuur van die informatie is: Rechtsklik op de pagina en klik op "Bron weergeven")

Om RSS feeds te kunnen combineren moet je zogenaamd de feeds aggregeren tot één uniforme stijl met software zoals Yahoo Pipes. Je combineert hiermee meerdere XML bestanden(of feeds) van één of meerdere opmaken tot één uniforme opmaak. Het resultaat hiervan zal er niet uitzien zoals jij wil, maar een opmaak hebben in XML formaat. Het resultaat hiervan zou je weer kunnen gebruiken om een mobiele pagina te vullen met informatie (zoals die pagina van de Telegraaf die je aangeeft), maar dat is niet het antwoord wat je zoekt denk ik.

Ik denk dat jouw echte vraag eigenlijk is, "hoe je op de hoogte gehouden kan worden op je mobiel van alle 3 de nieuwspagina's op je Smartphone, terwijl het gewoon netjes leesbaar blijft."

Dan zou ik zeggen, probeer een RSS feed Reader App. Je kunt je dan via zo'n App abonneren op een RSS feed zoals die van de Telegraaf. Websites die GEEN RSS feed hebben, daarop kun je je niet abonneren. Websites MOETEN een RSS feed hebben (of iets als een API) waar je hun informatie bij kunt ophalen. Let op het woord "abonneren", je krijgt dan een soort abonnement op die RSS feed.

Sommige RSS Reader Apps (voor apple en android) kunnen je op de hoogte houden op het moment dat er een nieuw bericht is toegevoegd aan de Feed met een push bericht of gewoon een melding.

Het zou altijd nog kunnen dat het resultaat in deze App er niet zo uitziet zoals je verwacht, maar dat kan dan komen omdat een RSS feed zich niet 100% aan de standaard hoeft te houden. Maar als grote bron van nieuws (zoals de telegraaf) zijn deze feeds vaak gestandaardiseerd op dat gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scherm wat je krijgt op Feedity is een soort content grabber en is bedoeld om een feed aan te kunnen maken van een website die bijvoorbeeld geen standaard RSS feed heeft.

Maar dat is totaal niet bedoeld voor wat jij wil. Zoals ik het heb begrepen wil jij je gewoon abonneren op een RSS feed en updates ontvangen als er iets nieuws is. Daarvoor moet je je gewoon aanmelden bij de bestaande RSS feeds van die nieuws websites. Met een RSS reader (met notificatiemogelijkheden) kun je zo op de hoogte blijven.

Die Feedity is bijvoorbeeld wel geschikt als je een Feed wil maken van een website waar je je nergens kunt abonneren. En die Yahoo Pipes zou je heel goed kunnen gebruiken als je zelf informatie zou willen zoeken en samenbinden.

Denk dus aan bijvoorbeeld RSS feeds van verschillende partijen/websites die gaan over een bier soort (even een simpel voorbeeld). Je kunt die dan samenvoegen met zoiets als Yahoo Pipes. Je kunt dit dan op jouw website of in je smartphone ophalen (op abonneren) en dan krijg je overzichten van dat ene bier soort in het nieuws.

Een soort zoekacties op verschillende bronnen en die zoekacties automatisch laten samenvoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hier op het forum ook je printscreens plaatsen. Maar ik denk dat ik je wel begrijp hoor!

Je haalt gewoon even het verschil tussen RSS en Mobiele pagina door elkaar. De mobiele pagina's die je aangeeft (Die bijlage 4 en 6 waar je in je eerste bericht het over had) zijn GEEN RSS feeds. Dit zijn mobiele pagina's die geoptimaliseerd zijn voor mobiel.

Uit je eerste berichtje kan ik begrijpen dat je alle drie de linkjes (Telegraaf, AD en NOS) zo wil weergeven als de mobiele versie, en ik denk het liefst in één omgeving zonder dat je continu een website of pagina moet openen.

Als je echt bedoeld dat je de inhoud van die drie pagina's wil converteren naar 1 RSS feed dan moet je toch Yahoo Pipes gebruiken. Je moet dan eerst op zoek gaan naar de originele RSS feeds van de Telegraaf, het AD en NOS. Op de volgende links heb je overzichten van de beschikbare RSS feeds van die drie pagina's die je net aangaf

Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl | Telegraaf.nl

http://www.ad.nl/rssfeeds

NOS.nl - Podcast & RSS

Zoals je waarschijnlijk zult zien heeft een RSS feed vaak een gelimiteerde weergave van ongeveer 10 berichten. Als je in de bron kijkt van een RSS feed, dan zul je ook zien dat een RSS feed opgemaakt is met behulp van XML. Als je ECHT de feeds wil koppelen tot één feed dan moet je Yahoo Pipes gebruiken. Alleen zit je er alsnog mee dat je deze nieuwe feed kunt weergeven op een website (mobiele weergave).

Wil je gewoon op je telefoon op de hoogte gehouden worden van nieuwe berichten in deze feeds en ook verder lezen, dan moet je een RSS reader gebruiken en jezelf abonneren op deze losse feeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.