Ga naar inhoud

NAS extern benaderen


shodan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een nas dns-320 van dlink aangeschaft, en deze heeft een webcenter, wat het mogelijk zou moeten maken om deze nas extern te benaderen. Ik heb al veel op google gesurft en geprobeerd, maar met mijn beperkte computer kennis lukt het mij niet om dit te bekomen, en zoek ik hiervoor dus hulp. Ik zal de situatie proberen uit te leggen:

internet komt binnen via teletnet modem/router. Daarachter staat een TP-link router. Op deze router zit de NAS.

Ter vervollediging; mijn netwerk is volledig bekabeld, en mijn PC staat in de living. hier staat een oude netopia router die ik gebruik als switch (dhcp uitgezet), hangt ook aan de TP-link router en de pc krijgt zijn internet dus via de netopia.

voor de nas extern te benaderen zou ik de poorten moeten forwarden naar poort 80. telenet laat dit echter niet rechstreeks toe, en op de TPlink router geraak ik niet aangelogd. Blijkbaar zou dit nochtans heel standaard zijn volgens wat ik vind op het internet (192.168.1.1). Ik heb de stroom al eens onderbroken maar ook dit werkt niet. Ik geraak dus niet wijs uit het netwerk van IP's en de portforwarding en hoop dat hier enkele experten zijn die me kunnen begeleiden.

Moest de situatie niet helemaal duidelijk zijn, laat het dan maar weten. Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld

groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan normaal gezien wel degelijk port forwarding gebruiken op de telenet router.

Je gaat hiervoor naar www.telenet.be en dan naar "Mijn telenet". Daar kies je links onderaan Internet en daar "draadloze instellingen" - "geavanceerd" - "port forwarding. Daar kan je instellen welke poort (boven de 1024) je wil afleiden naar je NAS.

Dus je vult het vast IP adres van de NAS in en dan het poortnummer.

Wanneer je je NAS wil aanspreken van buiten je eigen netwerk dan type je (je extern IP adres gevolgd door een : , dus <IP - Adres>:<poort>.

Succes en als je nog vragen hebt post je maar terug ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, bedankt voor je hulp, maar het lijkt me toch iets moeilijker. een eerste probleem is dat ik juist naar port80 moet kunnen forwarden. Hoe valt dit dan te omzeilen? een andere vraag die ik nu heb is, dat bij de port forwarding, ik precies enkel maar de laatste cijfers kan wijzigen. op die manier kan ik mijn NAS niet bereiken want bij dat IP adres is het cijfer na de 3de punt al anders. Ik heb ook zitten proberen op mijn tp link router in te loggen, maar ook dat lijkt niet te lukken. als ik naar de telenet router kijk, zie ik dat de tp link router het enige toestel is dat verbonden is. Dat lijkt me wel te kloppen, want alles erachter draait via die router. Die verbinding staat op onbekend. betekent dit dan dat die de kabel gebruikt? Kan je me nog verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ondertussen geraak ik toch al op de TP-link router. Ondanks het feit dat op de sticker op de router staat dat je moet inloggen op 192.168.1.1 blijkt dat het 192.168.8.1 is. Ik ben dus al een heel klein stapje verder.

Volgende vragen:

*Als ik de telenet router niet naar port 80 kan forwarden, kan ik dit omzeilen?

*hoe vind ik het IP adres van mijn NAS? Ik denk dat dit 192.168.8.60 is omdat ik zo een shortcut op mijn bureaublad heb. Wat ik dan weer vreemd vind is, dat als ik op mijn TP-link router kijk, die nas nergens vind. (onder DHCP vind ik wel de andere apparaten)

*ik heb nu onder de rubriek "virtual servers" in de TP link router een port forward gedaan naar port 80 van IP 192.168.8.60. zou dit correct zijn?

Iedereen die me bij dit moeilijke probleem verder helpt ..alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat we beter even van voor af aan kunnen beginnen ...

Zou je het volgende eens kunnen uitvoeren ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.