Ga naar inhoud

Net::err_cert_date_invalid


zeretil

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, vandaag heb ik op mijn zus haar laptop Windows opnieuw geïnstalleerd.

Alles werkte goed, tot we zagen dat de datum op morgen stond op een ander uur (Toevallig x aantal minuten en uur na 00:00!!). Dus zette ik deze op het correcte uur en datum via instellingen.

Vanaf toen kreeg ik certificaatfouten bij Google Chrome en Internet Explorer. Dus ik kan niets bezoeken, en de in de titel vermelde error, die krijg ik te zien bij geavanceerd.

HTTPS zou niet werken, maar dit kan natuurlijk niet.

De tijd automatisch laten zetten (nu is hij wel correct en gesynct met windows.time.live) helpt ook niet, herstarten ook niet.

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat versta je onder opnieuw geïnstalleerd? En waarom is een herinstallatie of .... uitgevoerd?

Is het jaar, datum en uur nu correct ingesteld?

Als je onderstaande uitvoert in Internet explorer werkt IE dan terug normaal?

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat veel mensen niet goed kunnen werken met computers, en de hare dus traag werd door God weet wat allemaal. IPV hem schoon te maken besloot ik gewoon windows te herinstalleren

(normaal dus clean install, schijf is leeg). Datum en tijd zijn correct nu.

Heb je stappen uitgeprobeerd, zelf met een reboot, en werkt niet. Kan dus google en facebook nog altijd niet laden.

Raar maar waar: De msn-website die automatisch opent met IE werkt wel.

Bij Google Chrome krijg ik zo in het midden een 'dood' venstertje zeg maar en niets anders bij het opstarten. Ik denk wel dat je weet wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat veel mensen niet goed kunnen werken met computers, en de hare dus traag werd door God weet wat allemaal. IPV hem schoon te maken besloot ik gewoon windows te herinstalleren

Je had de laptop kunnen laten controleren op malware, veel kans dat het probleem daar mee opgelost zou zijn.

Het gaat om een laptop, daar wordt standaard geen Windows Installatieschijf meegeleverd.

Dus wat versta je onder herinstalleren, welke werkwijze heb je uitgevoerd om te herinstalleren?

Heb je al eens in het BIOS gekeken of datum en tijd correct staan?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!

De datum in de BIOS stond 20 dagen achter. Hoe, dat is een andere vraag. Maar het is opgelost! Bedankt voor je hulp!

Je had de laptop kunnen laten controleren op malware, veel kans dat het probleem daar mee opgelost zou zijn.

Het gaat om een laptop, daar wordt standaard geen Windows Installatieschijf meegeleverd.

Dus wat versta je onder herinstalleren, welke werkwijze heb je uitgevoerd om te herinstalleren?

Heb je al eens in het BIOS gekeken of datum en tijd correct staan?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.