Ga naar inhoud

Netwerk valt regelmatig weg


Richurdt

Aanbevolen berichten

Hoi!

Een tijdje terug begon mijn netwerk tijdens flinke game-sessies weg te vallen. Mijn latency schoot omhoog, met als gevolg dat ik niets meer kon en maar moest wachten tot hij het weer ging doen (heb tijdens deze voorvallen nog wel verbinding met router, maar niet met internet.)

Heb al van alles geprobeerd:

Kanaal van router veranderen, Kabel getest (maar was in orde), nieuwe router gekocht en een hele hoop zoekwerk op google. Helaas heeft niets geholpen.

Ik gebruik momenteel een TP-Link TL-WR1043, firmware up-to-date. De TP-link staat op de eerste verdieping, bedraad in verbinding met de router op de begane grond (Weet niet hoe je het precies noemt, maar soort van WIFI Extender dus.)

Als ik merk dat het internet weer weg valt op mijn laptop en op mijn GSM een website probeer te bezoeken, laadt de website ook niet op mijn GSM. Weet dus (bijna) zeker dat het niet aan mijn laptop ligt. (Als jullie alsnog een logje willen van al mijn hardware ETC, dan hoor ik het wel ;).)

Iemand een idee? Hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben ten einde raad.

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, alvast mijn excuses als ik iets ben vergeten te melden!

Groet,

Richard.

aangepast door Richurdt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik dat je met je gaming laptop gebruik maakt van Wifi en niet van een kabel?

Ik zou op je telefoon een Wifi Analyzer (gratis) installeren. Hierop kun je zien of er inderdaad overlaps zijn met netwerken van de buren.

Doe dat ook op verschillende tijdstippen en meet op verschillende plaatsen.

Soms is de ontvangst in één hoek van de kamer veel beter/slechter dan elders!

Wat ook handig is is het uitvoeren van speedtest ( Speedtest.net by Ookla - De wereldwijde breedband snelheidstest ).

Voer deze uit:

1) in de gewone situatie (met Wifi)

2) met je laptop (beneden) aan een kabel (juist op momenten dat het boven slecht gaat)

Is het via kabel wel OK, overweeg dan het trekken van een kabel naar boven!

Vragen:

1) Heb je Glasvezel, kabel of ADSL?

2) hoe heb de de TP-Link aangesloten oip de router beneden? Via Wan of via ethernetpoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

Begrijp ik dat je met je gaming laptop gebruik maakt van Wifi en niet van een kabel?

Klopt, woon nog thuis. Krijg mijn ouders niet zo ver om een kabel tot de zolder te trekken. Helaas zit er dus niets anders op dan WiFi gebruiken.

Ik zou op je telefoon een Wifi Analyzer (gratis) installeren. Hierop kun je zien of er inderdaad overlaps zijn met netwerken van de buren.

Heb een tijd met inSSIDer gespeeld. Klopt inderdaad dat er overlappende kanalen zijn. Er is geen enkel kanaal dat vrij is. Zit nu op de meest gunstige. Heb het alleen nog vanaf 1 plek getest, misschien heb ik op andere plekken minder overlapping, dat zal ik vanavond even testen.

Wat ook handig is is het uitvoeren van speedtest

Is erg lastig om speedtest te starten via kabel op momenten dat het slecht gaat, omdat dit op willekeurige momenten gebeurd, en meestal een minuut of 2 duurt. Ik ga een poging wagen, maar weet niet of het lukt, haha!

1) Heb je Glasvezel, kabel of ADSL?

2) hoe heb de de TP-Link aangesloten oip de router beneden? Via Wan of via ethernetpoort?

1. Kabel.

2. Via ethernet.

Groet,

Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nou, ik schrok nogal. Had het nog nooit geprobeerd, maar dit is het resultaat:

Standaard plek: 12.58 MBps Download / 3.11 upload / 24ms

Alternatief 1: 46 MBps download / 3.11 upload /24 ms

Alternatief 2: 32.95 MBps download / 3.13 upload / 24 ms

Zelf zou ik concluderen dat soms mijn signaal wegvalt op mijn vaste plek door de lage MBps? Misschien door mijn speakerset of andere electronica? Wat denk jij?

Bedankt voor je tijd!

Groet,

Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het eens. Je kunt natuurlijk ook kijken of je het access point nog kan verplaatsen.

Probleem is vaak dat in (nieuwere) huizen de isolatie ook de radiosignalen belemmert.

Ik zou zeggen, zoek de optimale plek voor zowel je access point als je laptop!

Veel meer raad kan ik in dit geval niet geven.

Ik denk niet dat speakers oid een oorzaak zijn. Ligt meestal aan muur- of vloerisolatie.

Een kabel trekken blijft de beste optie ...

aangepast door hotcore
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.