Ga naar inhoud

Router vindt geen internet


eques

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn vriendin zit op een peda van de ugent. Het internet is daar echter beveiligd en ze moet telkens een vpn verbinding opzetten om toegang tot het internet te verkrijgen. Uiteraard is dit via de kabel. Nu wou ze ook draadloos surfen dus heeft ze een router van thuis meegenomen, maar mij lijkt het dat dit een router is voor een adsl verbinding. Je kan namelijk geen internet kabels, maar enkel telefoonkabels erin steken als input. Voor de output kunnen er wel internetkabels gebruikt worden. Nu heb ik deze proberen aansluiten met de telefoonkabel, maar dan knippert de router oranje, wat betekent dat hij niet kan verbinden met internet. Ligt dit omdat het internet daar waarschijnlijk geen adsl internet heeft en dus geen internet via de telefoonkabel verstuurt? Of ligt dit aan de beveiliging. Het is wel degelijk mogelijk een router te gebruiken, want vriendinnen van haar hebben er wel 1. Zij hebben deze gewoon ingeplugd en bij hen verliep alles vlekkeloos. Aan wat kan dit liggen, en hoe kan ik dit oplossen?

Mvg

Lennart Vermeir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in principe geen telefoonkabel aansluiten op de router maar enkel de netwerkkabel van de netwerkstopcontact naar de vrije poort van de router aansluiten.

Je dient de router in te stellen.

Je dient te weten welke ip adres zonder de aansluiting van de router.

Open cmd en typ dit: ipconfig /all (ipconfig spatie /all)

Zoek daar default gateaway

We nemen dit als voorbeeld 192.168.0.1 (indien bij u 164.125.10.1 is dan onderstaand veranderen 192.168.0.XXX door 164.125.10.XXX)

Ga naar de lan gedeelte van de router

Vul daar zo in:

IP = 192.168.0.50

subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1

DNS1 208.67.222.222

DNS2 208.67.222.220

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je geen gewone netwerkkabel kan aansluiten op de router. Enkel een telefoonkabel past hier in. Als ik een gewone probeer aan te sluiten, is de poort te klein

- - - Updated - - -

Het gaat trouwens om deze router:

[ATTACH=CONFIG]37520[/ATTACH]

Zoals je ziet is de grijze poort een adsl poort en kan een normale internetkabel hier niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Heb ondertussen eens geprobeerd wat u gezegd hebt, maar als ik ipconfig /all intyp, dan staat er niets bij de default gateway. Nu heb ik wel al internet via de kabel die verbonden is met de router dus dat is al iets, maar het is niet mogelijk om draadloze verbinding te maken met de router. Hij komt wel in de lijst met draadloze verbindingen, maar wanneer ik probeer te connecteren, dan duurt het zeer lang, en uiteindelijk stopt hij en zegt hij dat het niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.