Ga naar inhoud

Router werkt niet 100%


P-J_d-J

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb me geregistreerd op dit forum, omdat ik nu al een tijdje een probleem heb.

Mijn router (TP-LINK1043ND) heb ik als een tweede router, dat komt omdat de meegeleverde router van Ziggo een te klein bereik heeft.

Dit werkte altijd heel goed totdat een week geleden deze het opeens niet meer goed deed.

Ik werd vorige week woensdag wakker en had gewoon verbinding op mijn telefoon, maar toen ik naar youtube ging wou de pagina niet laden. Ik mijn laptop erbij pakken als die hetzelfde probleem had, en ja die kon ook niet verbinden met youtube of een andere site. Ik kan nog wel gewoon op het internet met de meegeleverde router van Ziggo. Ik de TP-LINK1043ND resetten en opnieuw proberen, maar nu kon ik niet meer eens verbinden met het netwerk op mijn telefoon, maar nog wel op mijn laptop. Nu heb ik het een paar dagen getest en kan ik vaak wel verbinden, maar soms ook niet. Ik kan nog wel op het internet als ik een kabel leg tussen mijn router en mijn laptop. Kort gezegd: ik heb wel draadloos verbinding met mijn router alleen kan ik niet gewoon internetten.

Weet iemand een oplossing? Het zou in ieder geval heel mooi zijn!!

Gr,

Pieter-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar TP-LINK1043ND gaat dan ga je naar de lan gedeelte en maak je een screen van.

In principe is het zo dat je daar moet instellen:

IP = 192.168.178.50

subnetmasker = 255.255.255.0

Standaardgateaway = 192.168.178.1

DHCP uitschakelen.

Netwerkkabel moet je normaal gezien in de lan poort en dus niet op aparte internet poort aansluiten in TP-LINK1043ND doch dat dient je te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-48005-1417705698,3698_thumb.jpg Bij mij staan er alleen het Ip adres en subnetmasker, maar als ik mijn IP wil aanpassen naar 192.168.178.50 dan staat er: [TABLE=width: 684]

[TR]

[TD=class: h2]Error code: 5008[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: h2]WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address.[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DHCP server uitgezet en zie nu net dat ik op het internet kan met mijn laptop. Nog niet met mijn telefoon en tablet. Nu is de snelheid van het internet wel erg laag.

Dowloadsnelheid = 1.1

Uploadsnelheid = 1.7

Als ik op het internet van de meegeleverde router zit liggen deze twee veel hoger.

Downloadsnelheid = 39.3

Uploadsnelheid = 5.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken naar het tweede berichtje dat je naar me toe hebt gestuurd, en heb toen verder gegoogeld. Daar heb ik wat meer gevonden over hoe je een router als accespoint moet instellen. Dat is nu gelukt en het IP is aangepast, ik heb nu internet en ook gewoon op volle snelheid. Het probleem is dus tot nu toe opgelost. Als het weer raar gaat doen plaats ik wel weer een bericht, maar ik zet deze topic wel op opgelost.

Heel veel bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.