Ga naar inhoud

Router werkt niet


michael1991

Aanbevolen berichten

Ik heb via 2dehands (wegens geen geld voor nieuw) een Siticom wl 340/341/342 aangekocht. Op eerste gezicht werkt dit ding perfect en maar ik krijg "beperkt" bij netwerk te zien...

Ik zit bij Telenet als provider

Op gelijkvloers is het wifi signaal heel goed maar boven is het echt heel slecht en haal ik amper 14 mbps als snelheid. Dus heb ik een netwerkkabel van de telenet modem naar boven getrokken. daar wilde ik de router zetten zodat ik met me laptop en gsm op internet kan. maar blijkbaar werkt de router niet.

Heb al gelezen dat ik de ip adres van 192.168.01 naar 192.168.1.1 te wijzigen omdat telenet ook dit adres gebruikt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al gelezen dat ik de ip adres van 192.168.01 naar 192.168.1.1 te wijzigen omdat telenet ook dit adres gebruikt...

Nee, Telenet gebruikt 192.168.0.1

Je moet naar de lan gedeelte gaan en daar invullen: (tab tools geloof ik)

Vul daar in:

IP = 192.168.0.20

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1 = telenet router

DCHP uitschakelen.

Indien je de mogelijkheid hebt op access-point te zetten is ook goed. (AP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Telenet gebruikt 192.168.0.1

Je moet naar de lan gedeelte gaan en daar invullen: (tab tools geloof ik)

Vul daar in:

IP = 192.168.0.20

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1 = telenet router

DCHP uitschakelen.

Indien je de mogelijkheid hebt op access-point te zetten is ook goed. (AP)

bedankt voor de razendsnelle hulp.

Heb wel 1 vraag: ik zou het handigste vinden als mijn telenet digicorder zou aangesloten zijn op de router, maar dat lukt niet zo goed :(. de digicorder zegt dat hij geen netwerk vind..

Of is dat verplicht om via telenet modem te verbinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een afbeelding gemaakt van uw netwerk.

Maar ik vroeg een screen te maken van de lan gedeelte van Sitecom.

Dus naar sitecom inloggen en dan naar lan gedeelte gaan. (ik dacht dat het tab tools heet)

Een screen maak je door op PRT SCR toets te klikken en dan plakken in tekenprogramma en opslaan als jpg en hier uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.