Ga naar inhoud

Slechte verbinding


computeboy

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

Overal in ons huis hebben we een trage internetverbinding, ook is er weinig signaal van de modem te zien op die streepjes. We zijn met dit probleem al eens naar de Belgacom-winkel geweest en (toen hadden we nog bbox2) toen hebben ze ons de bbox3 meegegeven en hebben de bbox2 ingeleverd. Maar dit verhielp het probleem niet, onze verbinding is wel stabieler dan met de bbox2, maar er is geen snelheidswinst. Dan zijn we nog eens teruggegaan en hebben ze ons gezegd dat het lag aan het feit dat er te veel beton tussen de modem en pc/tablet... zit, meer uitleg kregen we niet om het probleem op te lossen.

Nu had ik de vraag of we de router eventueel kunnen verhangen naar de woonkamer (deze is centraal in ons huis), maar dan moeten we wel rekening houden met het soort stopcontact voor de modem. In de garage (daar hangt de modem) heeft Belgacom indertijd, toen de bbox2 werd geïnstalleerd, een speciaal DSL-stopcontact geplaatst. Maar ik denk dat we onze bbox3 niet kunnen aansluiten in de woonkamer omdat daar geen speciaal DSL-stopcontact is geplaatst, maar een gewoon telefoonstopcontact. Hoe moeten we dit oplossen? Moeten we een nieuwe modem kopen (deze keer niet van Belgacom)? Of kunnen we het oplossen met een powerline met wi-fi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke stopcontact dat beiden router is aangesloten maak niks uit.

1) Gewoon netwerkkabel van BBOX naar de woning trekken en daar de nieuwe router op aansluiten.

ofwel

2) 1 powerline in de stopcontact en dan met netwerkkabel in de vrije poort van BBOX aansluiten en in de woning ook ergens in de stopcontact een powerline aansluiten en daar de router op aansluiten met netwerkkabel.

Hoe je de nieuwe router moet instellen hangt af van router tot router.

Bij de voorgestelde asus moet je als access-point instellen.

Bij de voorgestelde netgear moet ik nog kijken want ik weet niet uit het hoofd hoe die is ingesteld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.